2022-yilda Rossiyani tark etishi mumkin bo‘lgan avtomobil kompaniyalari nomi ma’lum bo‘ldi

2022-yilda Rossiyani tark etishi mumkin bo‘lgan avtomobil kompaniyalari nomi ma’lum bo‘ldi

Yangi avtomashinalar yetkazib berilmagan taqdirda, Rossiya avtomobil bozorini birinchi bo'lib Rossiyada o'z yig'ish zavodlari va yirik aktivlari bo'lmagan kompaniyalar tark etadi. Bu haqda avtomobilsozlik bo‘yicha mustaqil maslahatchi Sergey Burgazliev “Gazeta.ru”ga bergan intervyusida gapirdi.

2022-yilning yetti oyi yakunlariga ko‘ra, Rossiyada yangi avtomobillar savdosi o‘tgan yilga nisbatan 60,5 foizga kamaydi. Shu bilan birga, dilerlar eng ko'p kuzgacha yetarlicha avtomobil zaxirasiga ega bo'ladi, deya ta'kidlaydi bozor ishtirokchilari. Bunday sharoitda premium brendlar Rossiya bozorini birinchi bo'lib tark etadi, deya taxmin qilmoqda ekspertlar.

Ko'p sonli nomzodlar orasida Yevropaning qimmatbaho avtomobillari kompaniyalari bor edi. Shunday qilib, agar siz Rossiyadagi Yevropa bizneslari assotsiatsiyasining (AEB) statistik ma'lumotlariga qarasangiz, ushbu brendlarning savdosi amalda to'xtagan. Misol uchun, Yaguar o'tgan oyda atigi 5 ta mashina sotgan (2021 yil iyuliga qadar -94%), shved Volvo 16 ta mashina (-97%), Porsche 18 ta mashina (-97%) sotgan. Infiniti va Land Rover unchalik yaxshi ishlamayapti: har ikki kompaniya 2022-yil iyun oyida 21 tadan avtomobil sotgan. Lexus brendlari ham autsayderlar - 19 ta avtomobil, Opel - 45, Jeep - 60.

Xorijiy avtokompaniyalar vakillarining ta'kidlashicha, rus bozorida brendlarning rasmiy mavjudligi, dilerlik markazlari soni saqlanib qolmoqda, ammo sotuvlar faqat mavjud balanslar hisobiga amalga oshirilmoqda.

Sergey Burgazliev “Gazeta.ru”ga bergan intervyusida ta’kidlaganidek, bunday sharoitda Rossiyada faoliyatni qisqartirish uchun birinchi nomzodlar premium brendlar: Lexus, Infiniti, Jaguar, Land Rover va Volvo bo‘lib, ular allaqachon o‘z "qoldiqlarini" sotmoqda. Porsche, Jaguar, Land Rover va Volvo kabi brendlar butunlay tark etishi mumkin, deya qo‘shimcha qildi ekspert. Burgazlievning so'zlariga ko'ra, bunday rejalar yo'q, Toyota ham qolishi mumkin.

Peugeot, Citroen, Jeep, Fiat va Opel kabi brendlarga egalik qiluvchi Stellantis konserni katta ehtimol bilan Rossiya bozorida qoladi va o'z zavodini saqlab qolishga harakat qiladi, deb hisoblaydi ekspert Sergey Burgazliev.

O‘z navbatida, “Avtostat” tahliliy agentligi ijrochi direktori Sergey Udalovning fikricha, premium brendlar, jumladan, Mercedes-Benz va BMW uchun joriy etilgan sanksiyalar ostida Rossiyada faoliyatini davom ettirish juda qiyin. Lexus, Infiniti, Jaguar, Land Rover va Porsche kabi brendlar ham Rossiyada to'liq ishlay olmaydi. Ular hozircha Rossiyadan ketishlarini e’lon qilishmayapti, chunki ular mijozlarni qo‘llab-quvvatlashda davom etmoqda”, — deya qo‘shimcha qildi Sergey Udalov. Biroq, ekspertning fikricha, geosiyosiy vaziyat o'zgarmaguncha ularning ishini faol davom ettirish bo'lmaydi.

Mutaxassisning taʼkidlashicha, iyul oyidagi savdo koʻrsatkichlari, ayrim brendlar boʻyicha 90 foizdan ortiq pasayish avtomobil zaxiralari deyarli tugab qolganidan dalolat beradi.

Сайтимизнинг энг чиройли расмларини Инстаграмдаги саҳифамизда томоша қилинг!