Aston Martin avtomobillarining yaratilish tarixi qanday bo'lgan?

Aston Martin avtomobillarining yaratilish tarixi qanday bo'lgan?

Aston Martin-bu juda qimmat sport superkarlarini ishlab chiqarishga ixtisoslashgan afsonaviy ingliz kompaniyasi. Bu Ford Motor Company konsernining bo'linmasi. Bosh qarorgohi Nyuport-Panellda joylashgan.

Aston Martin brendining asoschilari Lionel Martin va Robert Bamford, ular 1914-yilda Londonning Kensington tumanida Italiyaning isotta Fraschini rusumli shassisida 1,4 litrli Coventry-Simples dvigateli bilan yengil sport avtomobilini yaratadilar. Bir yil oldin, "singer-10" (Singer) mashinasida Martin Aston Klinton tepaligidagi mahalliy musobaqalarda g'olib chiqdi va ushbu voqea xotirasida yangi mashina "Aston Martin"deb nomlandi.

1919-yil oxirida Aston Martinning ikkinchi modeli paydo bo'ldi va uni ishlab chiqarish faqat 1920-yil yanvar oyida Londonning Abington yo'lidagi yangi ustaxonada boshlandi.

Aston Martin avtomobillari doimiy ravishda poygada bo'lib, kompaniyani sport va texnik tajribaga ega qildi. 1924-yilda Monza poygasida graf Lui Zborovskiy halokatga uchradi, u kompaniyaga katta moliyaviy yordam ko'rsatdi va bankrotlik arafasida turgan kompaniyani muhandis Renvik 6 ming funt sterlingga sotib oldi. 1936-yilgacha bo'lgan barcha keyingi Aston Martin avtomobillari uchun asos Renuik va uning hamrohi italiyalik Augustu Sezare Bertelli tomonidan ishlab chiqilgan yuqori eksantrik mili bo'lgan yangi 1,5 litrli dvigatel edi.

Aston Martin 11.9 HP modelining chiqarilishi 1926-yilda boshlangan.

1934-1936-yillarda Le Mansning 24 soatlik poygalarida muvaffaqiyat Aston-Martin Ulster modeli bilan birga keladi.

1936-yilda tezlik modeli paydo bo'ldi.

1939-yilda kompaniyaning bosh muhandisi Klod Xill "DB" seriyali avtomobillar tarixini boshlagan Atom avtomobilini yaratdi (qisqartma Devid Braunning bosh harflarini o'z ichiga olgan). 1940-yilda Londonda bo'lib o'tgan motorshowda atom katta shov-shuvga sabab bo'ldi. Ammo urush o'z tuzatishlarini amalga oshirdi.

1947-yilda Aston Martin kompaniyasini yirik sanoat traktor va qishloq xo'jaligi texnikasi kompaniyasining egasi Devid Braun sotib oldi va 1948-yilda birinchi DB atom asosida ishlab chiqarildi. Lagonda ham Devid Braunning mulkiga kirdi, shuning uchun ularning dvigateli Aston Martinga o'tdi. Jami 15 ta Aston Martin-Lagonda DB1 ishlab chiqarildi.

1950-yilda 105 ot kuchiga ega 2,6 litrli dvigatel bilan DB-2 debyuti bo'lib o'tdi, u 3 litrli avtomobillar uchun ko'plab musobaqalarda muvaffaqiyatli ishtirok etdi.

1953-yildan 1956-yilgacha ishlab chiqarilgan 200 ot kuchidan ortiq dvigatelga ega "DB-3s" poyga modifikatsiyasi ayniqsa diqqatga sazovordir. Bu "Aston" ning eng muvaffaqiyatli poygachilaridan biri edi . Asosiy sport yutuqlari DBR maxsus sport va poyga seriyasiga to'g'ri keldi. DBR-3-lardan biri 1959-yilda Le manda g'alaba qozondi va konstruktorlar Kubogini qo'lga kiritdi. Xuddi shu yillarda bir nechta formula-1 poyga mashinalari ishlab chiqarilgan, ammo ular sport avtomobillari kabi muvaffaqiyatli bo'lmagan.

1959-yilda Aston Martin dizayner tadek Marek tomonidan ishlab chiqilgan 240 ot kuchiga ega ikkita yuqori eksantrik mili bo'lgan 3.7 l alyuminiy 6 silindrli dvigatelli DB4 ni taqdim etdi. Yangilangan yengil kupe kuzovi yanada chiroy berilgan va jozibali shaklga ega edi. Bu Britaniya avtomobillari orasida Gran-Turismo toifasidagi eng muvaffaqiyatli avtomobil edi. Ta'sirchan to'rt o'rindiqli DBS modeli soatiga 257 km tezlikka erisha oldi, bu esa mashinani super mashinalar bilan bir qatorga qo'ydi.

1959-yilda dbr3 avtomobili Le Mansdagi 24 soatlik poygalarda g'alaba qozondi.

DB4 variantlaridan biri 1960-yilda yaratilgan Zagato soddalashtirilgan kuzovi bo'lgan Aston Martin DB-4gt sport poyga mashinasi edi. Ushbu versiyaning jami 19 ta avtomobili ishlab chiqarilgan; ularning barchasi bizning davrimizga qadar saqlanib qolgan.

1963-yilda yangi DB5 e'lon qilindi, u avvalgisidan faqat 282 ot kuchiga ega dvigatelning 4 litrgacha siljishi bilan ajralib turardi. Bondning barcha transport vositalarining eng mashhuri - Aston Martin DB5 "GoldFinger" va "ball Lightning" filmlarida ko'rish mumkin.

1965-yilda Aston Martin DB5-dan so'ng, 325 ot kuchiga ega DB6 tashqi ko'rinishiga ko'ra barcha ikki kishilik oldingilariga o'xshash edi, ammo 4 kishiga mo'ljallangan edi. U yuqori klass edi va boshqa nufuzli modellar bilan raqobatlasha oldi. 60-yillarning oxirida uning asosida 6 silindrli dvigatelli yanada kuchli DBS va DBS Vantage modellari paydo bo'ldi, keyinchalik ularga 5340 kubometrli v-8 alyuminiy dvigatelli mashinalar qo'shildi va 340 dan 450 ot kuchiga qadar quvvatni ishlab chiqdi.

1972-yilda Aston Martin tarixida yangi burilish yuz berdi: Devid Braun uni Company Development Ltd kompaniyasiga sotdi."DB"modellarining odatiy belgisiga nuqta qo'ygan. Ushbu davrda kompaniya kupe uchun Vantage va konvertatsiya qilinadigan Volante deb nomlangan kichik sport avtomobillarini yig'ishda qiynaldi. Ularning barchasi 340 va 390 ot kuchiga ega bo'lgan 5,3 litrli v8 dvigateli bilan eng qimmat dizaynlarda taqdim etildi. Ular birinchi to'g'ridan-to'g'ri in'ektsiya tizimlari va Amerika avtomatik uzatmalar qutisiga ega edi.

1976-yildan beri dunyodagi eng ekstravagant Aston Martin Lagonda avtomobillaridan biri uzun bo'yli xanjar shaklidagi kaput bilan kichik seriyalarda ishlab chiqarilgan bo'lib, uning ostida allaqachon ma'lum bo'lgan 390 ot kuchiga ega "sakkiz"talik yashiringan.  Ushbu mashina oddiy odam uchun mos emas edi, ammo O'rta Sharqda Lagonda juda mashhur edi. Masalan, uning egalaridan biri Saudiya Arabistoni shahzodasi va Malikasi edi.

80-yillarning kelishi bilan Aston Martinning moliyaviy ahvoli yanada yomonlashdi. 7 yil davomida u ingliz va Amerika sanoat va moliyaviy guruhlari tomonidan bir necha bor haddan tashqari sotib olingan, ammo bu kompaniya ishlarida sezilarli o'zgarishlarga olib kelmadi. Nisbiy barqarorlik faqat 1987-yilda, Aston Martinning navbatdagi egasi Amerikaning Ford Motor Company konserni bo'lib, kompaniyaning 75 foiz ulushini sotib olganida yuz berdi.

1988-yilda Vantage va Volante modellarining asosiy assortimentiga yangi Virage kupesi qo'shildi, bu DB4 kabi o'tgan yillardagi modellarning ruhini zamonaviy dizayni va ajoyib yangi shassisi bilan birlashtirdi. Virage avtoulovchilarga yuqori dinamik ko'rsatkichlarni taklif qildi.

1990-yillarda Ford nazorati ostida Aston Martinning iqtisodiy ahvoli yaxshilandi. 1993-yilda jamoatchilikka yangi sport DB7 taqdim etildi. Ushbu model kompaniyaning eng yaxshi mashinalaridan biridir. 90-yillarda Virage, Volante va Vantage modellari har bir silindr uchun 4 valfli va volumetrik superchargerlar bilan sezilarli darajada qayta ishlangan v8 dvigateliga ega bo'lib, uning quvvatini 557 ot kuchiga ko'tarishga imkon berdi.

1998-yil Detroyt avtosalonida Aston Martinning muvaffaqiyatli loyihasi yangi DB7 modeli bo'ldi. Dizayner Yan Kallum (Ian Callum) "Dream Choice" deb nomlangan keyingi ming yillik avtomobiliga o'z hissasini qo'shdi. DB7 allaqachon Aston standarti bo'lgan ikkita versiyada ishlab chiqariladi-Coupe va Volante.

1999-yilda Jeneva avtosalonida ingliz dizaynerlarining yangi miyasi - Vantage Aston Martin DB7 birinchi marta namoyish etildi. Bu DB7 model seriyasidagi yana bir dream-car. Yangi DB7 Vantage-ni yo'q qilish Yan Kallum tomonidan ham amalga oshirildi.

2000-yilda Aston Martin egasi - amerikalik Ford avtogiganti Aston Martin V12 Vanquish modelini rasman taqdim etdi, bu yangi, yanada kuchli dvigatel va yengil materiallardan foydalanish tufayli avtomobil ajoyib haydash xususiyatlariga ega. Aytish kerakki, mashina tom ma'noda barcha mumkin bo'lgan elektronika bilan to'ldirilgan. Barcha ma'lumotlar bort kompyuteri tomonidan qayta ishlanadi (muhandislarning fikriga ko'ra, sekundiga 2 million buyruqni bajarishi mumkin), displeyda ko'rsatiladi va eng muhimi ovoz bilan takrorlanadi. Taxminlarga ko'ra, har yili ingliz ishchilari 300 ga yaqin mashinalarni yig'ishadi, ularning har biri qo'lda va moslashtirilgan, shuning uchun ular bir xil bo'lmaydi.

2001-yilda kompaniya Aston Martin DB7 rusumli to'rt minginchi avtomobil ishlab chiqarilganligi haqida xabar berdi. Bu Galloway Green kulrang-yashil rangga bo'yalgan vanage kupesiga aylandi. DB7 modelini sotish hajmi kompaniyaning yangi rekordiga aylandi va ushbu modelning oldingi avlodlari - DB4, DB5 va DB6 sotuvlarining umumiy hajmidan oshib ketdi. Shuni ta'kidlash kerakki, elita "Aston Martins" hali ham Angliyaning Markaziy qismidagi Nyuport Pagnel shahri yaqinidagi to'rtta kichik shiyponda to'planishadi. Ushbu zavod Ford tomonidan konveyer yoki mehnat taqsimoti nima ekanligini hech qachon bilmagan. Aston Martin BD ishlab chiqariladigan boshqa zavodda har bir mashinaning kapoti ostiga maxsus stigma qo'yiladi.

Carzone.uz сайтининг бепул эълонлар каналига қўшилинг.