Hyundai brendining paydo bo'lish tarixi qanday kechgan?

Hyundai brendining paydo bo'lish tarixi qanday kechgan?

Hyundai kompaniyasining tarixi aynan shunday holatki, "ko'tarilish" istagi barcha hayotiy sharoitlarni yengib chiqadi, yo'lda paydo bo'ladigan imkoniyatlar vaqti-vaqti bilan ishlatilganda, mehnat natijasi barcha xarajatlarni qoplaydi.

 

 

Brendning tarixi murakkabliklarga boy edi, ammo hozirgi vaqtda Hyundai Janubiy Koreyaning eng yirik avtomobil ishlab chiqaruvchisi va dunyodagi eng yirik avtomobillar ro'yxatida to'rtinchi o'rinda turadi. Bu "koreyslar"uchun juda ajoyib natija.

Ko'pchilik odamlar uchun Hyundai Motor Company asosan yengil avtomobillar ishlab chiqaruvchi kompaniya bilan tanilgan, ammo uning asoschisi (tasavvur qiling) guruch sotadigan do'kondan boshlagan.

Brendning nomi "zamonaviylik"deb tarjima qilingan. O'ylaymanki, bu kompaniya o'z mijozlari doimo trendda bo'lishiga ishora qiladi. Sarlavha va shiorga mos keladi:" yangi fikrlash, yangi g'oyalar", bu tarjimada"yangi fikrlash, yangi imkoniyatlar" kabi eshitiladi. Kompaniya tarixi bilan tanishib chiqib, ular bunday nomga ham, bunday shiorga ham haqli ekanligiga amin bo'lasiz.

Umuman olganda, "hyundai" so'zi rus tilida so'zlashuvchilarning aksariyati tomonidan noto'g'ri o'qilgan. "Hyundai" emas, "Hundai" emas, balki "Hyundai"deyish to'g'riroq. Bir vaqtlar, ushbu ishlab chiqaruvchining mashinalari g'arbda faol sotila boshlaganda, kompaniya talaffuz bo'yicha o'quv dasturini o'tkazdi. Buning sababi inglizcha "Die" [dai] dan "o'lish" deb tarjima qilingan "berish"so'zining oxirini talaffuz qilish edi. Qabul qiling, brend nomi uchun juda mos taqqoslash emas.

Tarix

Hozirgi Janubiy Koreyaning shimolida joylashgan Asan qishlog'ida (hozirgi shahar) 1915-yilda Jong Chju-yon tug'ildi. Uning ota-onasi kambag'al yashashgan, ammo shunga qaramay, birinchi farzandiga boshlang'ich ta'lim berishga harakat qilishgan.

Jung Chju-Yong atrofidagi boshqa ko'plab bolalar singari, u ham mamlakat shimolidagi uzoq qishloqda ayanchli hayotni tortib olishdan ko'ra yaxshiroq hayotni orzu qiladi. Shunday qilib, u 16 yoshga to'lganida, otasining sigirini sotgandan so'ng, janubda joylashgan Seulning katta port shahriga boradi. U yerda bizning qahramonimiz temir yo'l qurilishida, portda, keyin esa buxgalteriya bo'limida yordamchi bo'lib ishlaydi.

Bir oz pul qazib olgandan so'ng, 1938-yilda Jung Chju-Yong guruch sotadigan do'kon ochdi. Bir yil o'tgach, mamlakatni yapon qo'shinlari egallab olishdi va uni yopish kerak edi. U ishg'ol paytida nima qilgani noma'lum.

Ikkinchi Jahon urushi tugaganidan keyin mamlakatning Janubiy qismi AQSh protektorati ostida edi. Jung Chju-Yong AQSh harbiylari uchun ishlaydi, guruchning o'rnini egallaydi yuk mashinalari egallaydi.

Hyundai Construction

Hyundai tarixi 1947-yilda boshlangan. Jung "Hyundai Civil Works Company" qurilish firmasini tashkil qiladi va ingliz tilini yaxshi biladigan ukasini o'ziga "tortadi". Uning yordami bilan u Amerika mijozlari bilan binolar va kommunikatsiyalarni qurish va ta'mirlash bo'yicha shartnomalar tuzishni boshlaydi. Nima uchun chet elliklar bilan? Ha, chunki ular ko'proq pul to'lashdi.

1950-yilda dastlab 11 kishidan iborat firma juda katta kompaniya hisoblanardi. Aksiyadorlik jamiyatini qayta tashkil etish va nomini Hyundai Construction Co.Ltd ga o'zgartirish to'g'risida qaror qabul qilinadi.

1956-yilda kompaniya o'z faoliyat doirasini savdo, yuk tashish va foydali qazilmalarni qazib olishgacha kengaytirdi. 1960-yilda u qurilish materiallarini ishlab chiqaradi va 1962-yilda Hyundai Construction milliy qurilish kompaniyalari orasida birinchi o'rinda turadi. Shu bilan birga, aytmoqchi, u elektr ishlari uchun litsenziya oladi.

1965-yilda tashkilot Tailandda avtomobil yo'lini qurish uchun shartnoma tuzib, xalqaro bozorga chiqdi. Loyihani muvaffaqiyatli topshirgan va o'zini ishonchli va malakali pudratchi sifatida ko'rsatgan kompaniya asta-sekin Janubi-Sharqiy Osiyo va yaqin Sharq bozorlarini o'zlashtira boshlaydi. Ayni paytda Hyundai Engineering and Construction Co., Ltd dunyodagi eng yirik qurilish kompaniyalaridan biridir.

Avtomobil ishlab chiqarish

Hyundai avtomobil ishlab chiqarishni 1967-yilda boshlagan. Ishlab chiqarishni noldan ko'tarish juda qiyin. Shuning uchun, boshqa odamlarning modellarini litsenziyalashdan boshlash maqsadga muvofiq edi. Janubiy Koreya Qo'shma Shtatlar bilan juda yaqin iqtisodiy aloqada bo'lganligi sababli, Amerika avtomobil ishlab chiqaruvchilari bilan ishlashga qaror qilindi. Tanlov "katta uchlik" rahbari — Ford kompaniyasiga to'g'ri keldi.

Chet elliklar

Konveyerdan chiqqan birinchi modellar Ford Cortina va Ford Taunus M20 edi.


Ford Kortina-1,2-1,3 litrli dvigatelga ega ixcham avtomobil.


Ford Taunus-1969-yildan 1973-yilgacha Hyundai zavodida ishlab chiqarilgan 2 litrli dvigatelli biznes-klass avtomobili.

1978-yilda, bir oz tanaffusdan so'ng, Ford Granada konveyerga townus o'rniga keladi.


2 ot kuchiga ega v6 dvigatelli Ford Granada 90 ot kuchiga ega 1986-yilgacha ishlab chiqarilgan.

 

1972-yilda Janubiy Koreya hukumati mamlakatda avtosanoatni rivojlantirishni istab, faqat to'rtta kompaniyaga, shu jumladan Hyundaiga avtomobilsozlik bilan shug'ullanish huquqini berdi. Bundan tashqari, zavodlar 1980-yilga kelib ishlab chiqarish hajmi yiliga kamida 50 mingta mashinaga yetishi va mahalliylashtirish kamida 91 foiz bo'lishi sharti bilan avtomobillar ishlab chiqarish huquqiga ega bo'lishdi. Shu sababli, Hyundai rahbariyati o'z modelini ishlab chiqishni maqsad qilib, davom etishga qaror qildi.

Koreys kompaniyasining o'z tarkibini yaratish tarixi Hyundai Pony bilan boshlanadi. Model ishchilar sinfi uchun mashina sifatida joylashtirilgan bo'lsa-da, ushbu mashinani ishlab chiqish uchun Yevropaning yetakchi mutaxassislari taklif qilindi. Xususan, dizaynni taniqli Giorgetto Giugiaro o'zi chizgan ItalDesign studiyasi.


Hyundai Pony-1,3 litrli dvigatelli subkompakt sinfidagi orqa g'ildirakli avtomobil.

Birinchi model ajoyib muvaffaqiyatga erishdi. Savdo hajmi rahbariyatning barcha kutganlaridan ancha yuqori edi. Bu 10 yil ichida bir vaqtning o'zida 3 ta yangi modelni ishlab chiqish va ishlab chiqarishga kirishga imkon berdi: Excel, Stellar/Sonata va Grandeur.


Hyundai Excel-bu Hyundai Solaris-ning "avlodi" subkompakt sinfidagi oldingi g'ildirakli avtomobil. 1985-yildan 2000-yilgacha ishlab chiqarilgan. AQShga eksport qilinadigan barcha modellarning birinchisi.


Hyundai Stellar-bu Ford Cortina platformasida qurilgan o'rta o'lchamli orqa g'ildirakli avtomobil. 1983-yildan 1992-yilgacha ishlab chiqarilgan. Kanadaga eksport qilindi.


Hyundai Sonata-Stellar asosida ishlab chiqarilgan o'rta o'lchamli old g'ildirakli avtomobil. Bugungi kungacha ishlab chiqarilmoqda. 1988-yildan beri u AQShga eksport qilindi.


Hyundai Grandeur-bu 1986-yildan beri ishlab chiqarilgan biznes-klassdagi old g'ildirakli avtomobil. Yevropadan tashqari deyarli butun dunyoga eksport qilinadi.

Hozirgi vaqtda kompaniyaning tarkibi 15 ta mashinadan iborat bo'lib, ular orasida mutlaqo barcha sinflarning vakillari bor: kichik a sinfidagi xetchbeklardan tortib ijro etuvchi sedanlarga qadar. Krossoverlar ham mavjud.

1989-yilda kompaniya o'zining birinchi dvigatelini mustaqil ravishda ishlab chiqdi. Shu paytgacha modellarda Ford, Mitsubishi va Chrysler quvvat agregatlari ishlatilgan. Keyingi motorlar yunon alifbosining harflari bilan ham ko'rsatilgan: Betta, Gamma, Delta va boshqalar.

1991-yilda Hyundai o'zining birinchi transmissiyasini ishlab chiqdi. 

1998-yilda Hyundai Motor Company vayron bo'lgan Kia motorsni o'zlashtirdi. Endi Kia Hyundai Group ulkan konglomeratiga kiradi.

Logotip

Hyundai logotipi tarixi brendning o'zi kabi qiziqarli emas. Dastlab, umuman logotip yo'q edi. Litsenziyalangan fordlarda faqat markaning nomi yozilgan.

Logotip birinchi marta 1975-yilda kompaniyaning birinchi miyasida — Pony modelida paydo bo'ldi. Logotip juda oddiy edi: faqat ikkita stilize qilingan"HD":

Biz siz bilan ko'rishga odatlangan logotip 1991-yilda paydo bo'lgan. "H" harfi allaqachon Yapon Hondada logotip sifatida ishlatilganligi sababli, Hyundai dizaynerlari uni biroz stilize qilishdi va harfni burchak ostida chizishdi:

Kompaniyaning rasmiy veb-saytida logotipning ma'nosi haqida eslatma mavjud. Bu kompaniya va mijozlar o'rtasidagi qo'l siqishni anglatadi:

 
Сайт янгиликларидан доимий хабардор бўлиш учун Телеграм каналимизга қўшилинг!