Mercedes-Benz yaratilish tarixi qanday bo'lgan?

Mercedes-Benz yaratilish tarixi qanday bo'lgan?

Mercedes tarixi yorqin voqealarga boy va butun dunyo avtomobilsozlik sanoatining rivojlanishi bilan chambarchas bog'liq. Yerning barcha burchaklarida ular ushbu taniqli brend ostida faqat yuqori sifatli va elita transport mahsulotlari ishlab chiqarilishiga odatlangan.

 

 

2017-yil oxirida Mercedes - Benz Yevropaning eng qimmat brendlari reytingida birinchi o'rinni egalladi. Amerikaning Fortune jurnali mutaxassislari uni 43,9 milliard dollarga baholadilar. Ushbu ko'rsatkich dunyodagi avtomobil ishlab chiqaruvchilar orasida eng yuqori ko'rsatkichdir. Toyota, BMW, Volkswagen va boshqalar ortda qoldi.

Keling, kompaniyaning paydo bo'lishi va rivojlanish tarixini qisqacha ko'rib chiqaylik.

Benz

Voqealarga boy bo'lgan Mercedes Benz kompaniyasining yaratilish tarixi uzoq 1883 yilda, Mannheim (Germaniya) muhandisi 39 yoshli Karl Benz Benz & Cie kompaniyasini ro'yxatdan o'tkazganidan boshlanadi.

Karl Benz

 

Bu yerda Benz 1886-yilda o'zining birinchi avtomobili – uch g'ildirakli o'ziyurar aravani yaratdi.

Birinchi mashina Karl Benzning uch g'ildirakli ixtirosi edi

Kompaniya dvigatellar, turli xil avtomobillar ishlab chiqarish bilan shug'ullangan, yuk mashinalari ishlab chiqarish uchun zavod qurgan. Uning mahsulotlari chet elga sotilgan. Kompaniya devorlari ichida 1909-yilda Germaniyadagi eng yaxshi poyga mashinasi-Blitsen Benz ishlab chiqarilgan.

Benz Blitzen 1909 г

Urush korxonaning rivojlanishini to'xtatdi. Uning oxirida kompaniya turli xil transport turlarini ishlab chiqarishni davom ettirdi va yana mamlakatdagi yetakchi kompaniyalardan biriga aylandi. Kompaniya birlashmasidan oldin " Benz va Co." 48 mingga yaqin transport vositasi ishlab chiqarildi.

Daimler

Uch yildan so'ng Benz bilan parallel ravishda Daimler va uning sherigi Maybax Shtutgartda vagonga o'xshash o'zlarining namunaviy avtomobillarini qurmoqdalar. 1890-yilda Daimler Motor Heselschaft kompaniyasini tashkil qiladi. Kompaniya o'z avtomobillarini sotishni boshlaydi.

"Daimler"Avtomobili

1900-yilda Maybax boshchiligidagi DMG muhandislari birinchi Mercedes-35ps ni yig'dilar.

"Daimler"Avtomobili

Mercedes

Nomining tarixi Emil Jellinek nomi bilan chambarchas bog'liq. 90-yillarda u boy odam bo'lib, Nitstsa konsuli bo'lib xizmat qilgan, u Daimler va Maybax bilan uchrashgan. Avtomobillarning ashaddiy muxlisi Emil Daimler mgdan boy avtopoygalarni sevuvchilarga qayta sotish uchun mashinalarga buyurtma berishni boshladi va keyinchalik kompaniyaning savdo vakili bo'ldi.

Emil Jellinek Tomonidan

Uning o'zi poyga seriyalarida soxta nom ostida qatnashgan. Taxallus bilan tadbirkor birinchi turmushidan qizining ispancha ismini tanladi - "Mercedes" (Mercédès). Bu nom asta-sekin avtomobil ixlosmandlari doiralarida mashhur bo'ldi.

1900-yilda tadbirkor ikkita katta hajmdagi avtomobillarni yetkazib berish to'g'risida shartnoma tuzib, yangi, yanada kuchli modelni ishlab chiqishni buyurdi.

Dizayner Maybax qisqa vaqt ichida foydali buyurtmani bajarishga muvaffaq bo'ldi. Jellinek mashinaga qizining ismini berishni talab qildi. Mercedes nomi 1902-yil sentyabr oyida firmaning savdo belgisi sifatida ro'yxatga olingan. Shunday qilib, hozirgi zamonning eng ishonchli va eng yaxshi avtomobili bilan sinonimga aylangan brendning tarixi boshlandi.

Maybax tomonidan yaratilgan Mercedes-35PS 35 ot kuchiga ega to'rt silindrli dvigatelga, klassik tugun tartibiga va nafis ko'rinishga ega edi. Keyinchalik DMG yanada rivojlangan dizaynni ishlab chiqardi.

U kompaniyaning yana bir dizayneri – tezyurar mashinalarning kelajakdagi muallifi Ferdinand Porsche tomonidan yaratilgan. 1924-yilda u 140 tagacha "ot"quvvatiga ega Mercedes-24.100.140 PS shaklida haqiqiy asar yaratdi.

Mercedes-24.100.140 PS

DMG kompaniyasi birlashish vaqtida 148 mingta avtomobil ishlab chiqargan.

Birlashtirish

Ikkala firma ham raqobatchilarning bosimini boshdan kechirdilar, bu ularning birlashishiga sabab bo'ldi. Ikki yillik tayyorgarlikdan so'ng Daimler-Benz AG 1926-yilda tashkil etilgan.

Ular tovar nomini o'zgartirishga qaror qilishdi. Mercedes brendining tarixi sheriklarning eng mashhur avtomobillari nomlaridan boshlandi. Brend "Mercedes-Benz"deb nomlangan.

Logotip qanday yaratilgan

Logotip, shuningdek, ikkita kompaniyaning ramzlarini birlashtirish asosida tug'ilgan. Benz & Cie emblemasi Benz nomini o'rab turgan dafna gulchambari shaklida edi.

Uch nurli yulduzning kelib chiqishi DMG turli xil versiyalarga ega. Ulardan biriga ko'ra, Jellinek, Maybax va Daimlerning kelajakdagi emblema haqidagi tortishuvini to'xtatish uchun birinchisining qizi Mercedes ulardan qasam ichmaslikni iltimos qildi. Olingan belgi-uch nurli yulduz barchaga yoqdi va kompaniya logotipi bilan tasdiqlandi.

Logotip evolyutsiyasi

Uch qirrali yulduz kompaniyaning o'z mahsulotlarini yer yuzida, osmonda va dengizda ishlatish uchun chiqarishga intilishining ramzi sifatida tanlanganligi haqidagi da'vo yanada ishonchli ko'rinadi.

Ma'lumki, 1909-yilda DMG to'rt va uch nurli yulduzlarning savdo belgisi sifatida ishlab chiqilgan, ammo faqat oxirgisi ishlatilgan.

Mercedes logotipining tarixi ikki kompaniyaning birlashishi natijasida uch qirrali yulduzga dafna gulchambari, yuqori qismida Mercedes yozuvi va pastki qismida Benz nomi qo'shilishi bilan yakunlandi. Keyinchalik, gulchambar zamonaviy uzuk bilan almashtirildi.

Modellar tarixi

1929-yilgacha kompaniya Typ 630 deb o'zgartirilgan "24/100/140 PS" modelini ishlab chiqardi.

Porsche kompaniyani tark etgandan so'ng, uning o'rnini Xans Nibel egallaydi. Uning ostida 1930 yilda elita Mercedes-Benz 770 (W07) ishlab chiqarildi. Unda 8 silindrli 200 ot kuchiga ega dvigatel bor edi, u supercharger va 4 pog'onali Vites qutisi bilan jihozlangan. Avtomobil yuqori doiralarda g'ayrat bilan qabul qilindi va mamlakat rahbariyati tomonidan yuqori baholandi.

Mercedes-Benz 770 (W07)

Berlinda ular allaqachon har bir Daimler-Benz AG avtosalonida har yili jamoatchilikka yangiliklarni namoyish etishiga odatlanib qolishgan: 1935-yilda – ommaviy model 170v (W136), 1936-yilda – 170 H (W28). Mercedes 170v 1936-1939-yillarda kompaniya modellari orasida eng ko'p sotilgan.

Xuddi shu yili jamoatchilik 260 D (W138) dizel dvigatelli dunyodagi birinchi yo'lovchi avtomobilini ko'rdi.

Mercedes-Benz 260 D (W138)

Katta Mercedes

Frankfurtdagi navbatdagi 1938-yilgi avtosalonda kompaniya to'liq yangilangan Mercedes-Benz 770 (W150) ijro etuvchi shousini taqdim etadi.

Mercedes-Benz 770 (W150)

W150 modeli bir qator ilg'or yechimlar bilan ta'minlangan. Dvigatelning kuchi oshirildi. Yoqilg'i bakining hajmi 195 litrgacha kengaytirildi. Ichki salon yanada kengaydi, natijada mashinaning hajmi va uning massasi oshdi. Zirhli versiya ayniqsa kuchli bo'ldi.

Katta mashina fashistlar elitasining talabiga javob berdi. Gitler unga yoqdi va konsernga darhol fashistlar rahbariyati uchun maxsus partiya tuzish topshirildi.

Urush davri

Urush paytida konsernda armiya uchun yuk mashinalari, tanklar va turli xil harbiy texnika ishlab chiqarilgan. 1944-yilda uning zavodlari Amerika va Angliya havo kuchlarining bombardimonlari natijasida vayron qilingan.

1945-yilda jami vayronagarchiliklar sarhisob qilindi va baholandi, direktorlar kengashi kompaniya endi mavjud emas degan xulosaga keldi.

Urushdan keyingi davr

Zavodlarning ishi 1946-yil iyun oyida maksimal quvvati 38 ot kuchiga ega bo'lgan 170v (W136) ommaviy sedan ishlab chiqarish bilan qayta tiklandi. Asta-sekin mashina takomillashtirildi. Quvvat blokining quvvati 45 ot kuchiga ko'tarildi, D (dizel) versiyasi paydo bo'ldi. Avtomobil yaxshilangan tormoz tizimi bilan jihozlangan.

Bir yil o'tgach, W187 (220) 170S platformasida 80 ot kuchiga ega elektr stantsiyasi bilan ishlab chiqarildi.

Mercedes-Benz W187 (220)

"170v" va "220" mashinalari 9 yil davomida ishlab chiqarilgan. Mos ravishda 151 va 18, 5 ming nusxada ishlab chiqarilgan.

Flagman sinfiga qaytish

1951-yilda allaqachon nemis kompaniyasi ishlab chiqarish dasturiga urushdan keyingi birinchi vakillik sinfidagi limuzin – W186 (300) ni kiritdi.

Mercedes-Benz W186 (300)

Model Germaniyaning yuqori doiralarida muvaffaqiyat qozondi. Xususan, shunga o'xshash mashina o'sha paytdagi kansler Adenauerga tegishli edi. 300 modellari qo'lda yig'ilgan, bu esa xaridorlarning xohishiga ko'ra interyerlarni yaratishga imkon berdi.

Borg-Warnerdan avtomatik Vites qutisi bilan 300B, 300S modifikatsiyalari paydo bo'ldi.

W188 (300sc) modeli Bosch tomonidan ixtiro qilingan yonilg'i quyish tizimini o'rnatdi. Bu avtomobilni soatiga 180 km ga tezlashtirishga imkon berdi. bu oqlangan shakllar va qulay ichki salon bilan ajralib turadigan kabrioletlar va sport kupelarining asosiga aylandi.

Jahonda shuhrat qozonish

Germaniyada amalga oshirilgan pul islohotlari va Marshall rejasiga muvofiq mamlakat iqtisodiyotiga AQSh dollari (1948-yil apreldan 1951-yil dekabrgacha 1,3 milliard dollar) kiritilgandan so'ng, korxona bir qator ommaviy va shu bilan birga zamonaviy avtomobillarni yaratish imkoniyatiga ega bo'ldi.

Mashhur w120 (180) modeli 1953-yildan 1962-yilgacha ishlab chiqarilgan. Odamlar uni va oilaning boshqa modellarini "pontonlar"deb atashgan.

Nufuzli W128 (220) bilan birgalikda w120 seriyasi ushbu yillarda kompaniyaning barcha sotuvlarining 80 foizini tashkil etdi.

Mercedes-Benz W128 (220)

Bir yil o'tgach, jamoatchilikka 6 silindrli W180 "220A"taqdim etildi.

Sevimli seriyalarni ishlab chiqarish 1962-yilgacha davom etdi va 585 mingdan oshdi. Avtomobillar 135 mamlakatda sotilgan va Mercedesga dunyo shuhratini keltirgan.

SL

50-yillarning o'rtalarida Mercedes Benz sport yo'nalishiga ko'proq e'tibor berishni boshladi. Formula 1-da Fangio haydovchisi W196 mashinasida ketma-ket ikki yil chempionlikni qo'lga kiritdi. 1955-yilda taniqli haydovchi S. Moss boshchiligidagi w196sning ilg'or versiyasi an'anaviy poygada rekord o'rnatdi, uni bugungi kungacha hech kim yaxshilay olmadi.

Mercedes-Benz W196S

Brendning muvaffaqiyat tarixi o'sha yillarda paydo bo'lgan "qanotli" model 300sl (W198) bilan chambarchas bog'liq bo'lib, uning xususiyati qanot eshiklari edi. Avtomobilda tezlikni soatiga 250 km ga yetkazish mumkin edi, mashina chet elda katta muvaffaqiyatlarga erishdi, u yerda u asosan sotuvga chiqdi.

Mercedes-Benz 300SL (W198)

Yangi avlod

50-yillarning o'rtalaridan boshlab kompaniya rahbariyati o'z mahsulotlarining yangi seriyasini ishlab chiqara boshladi. Asosiy yo'nalishlar yo'lovchilarning qulayligi, ularning xavfsizligi, tashqi dizayndagi italyancha uslubi, avtomobilning old qismini loyihalashda Mercedes an'analariga rioya qilish edi.

Natijada keyinchalik mashhur w111 (220) sedanlari, shuningdek 4 silindrli 190 (W110) va 190d paydo bo'ldi.

Mercedes-Benz 190 (W110)

Germaniya konserni ushbu turdagi 337 mingdan ortiq avtomobil ishlab chiqardi.

"600"

1964-yilda avtomobil brendi tarixidagi eng mashhurlaridan biri – W100 (600) chiqarildi. Ushbu limuzin obro ' - e'tibor va eng yuqori hashamatning ramziga aylandi. Uning egalari sayyoradagi eng taniqli odamlar edi. Mashinaning uzunligi 5 metrdan oshdi, u havo suspenziyasiga ega edi, ichki qismi individual buyurtmalar bilan jihozlangan. Og'irligi uch tonnalik mashina 8 silindrli 250 ot kuchiga ega v-motorni olgan edi. Eng yuqori tezlik soatiga 205 km ga yetdi.

Mercedes-Benz W100 (600)

S-klass

1965-yilda avtosalonlardan birida jamoatchilik birinchi marta konsernning eng nufuzli (limuzin 600 dan keyin) avtomobillarini o'z ichiga olgan S-class (W108) modellarini ko'rdi.

S-klass bir qator flagman avtomobillarni taqdim etadi. Hozirgi vaqtda seriya 6 avlodni o'z ichiga oladi.

W126 modellari 840 mingga yaqin ishlab chiqarilgan va ishlab chiqarish muddati 12 yil. Bu s sinfidagi rekord.

Mercedes-Benz 280SE W108

S-class avtomobillari eng zamonaviy texnik yechimlar, birinchi navbatda xavfsizlik tizimlari va korporativ dizayndagi yangiliklar bilan ajralib turadi. Ular eng hashamatli sedanlarga tegishli.

W123

Mercedes-Benz tarixida w123 — biznes-klass avtomobili (1975) alohida o'rin egallaydi.

U soddaligi va tejamkorligi bilan ajralib turardi, 1986-yildan beri ishlab chiqarilmoqda. Ishlab chiqarilgan barcha mashinalar soni 2,7 million donani tashkil etdi. Mutaxassislarning fikriga ko'ra, bu Mercedes tarixidagi eng ishonchli avtomobil.

Mercedes-Benz W123

Qolgan klasslar

1979-yilda Mercedes tarkibiga G-class vakili – "Gelentvagen"nomi bilan mashhur bo'lgan w460 seriyali suv qo'shildi. Avstriyada ishlab chiqarilgan. 1990-yilda w461 versiyasi yaratildi (2001-yilgacha). Keyin butun seriya W463 bilan almashtirildi.

Mercedes-Benz W461

1992-yildan beri C-class ishlab chiqarildi: ixcham modellari. Asosiy model 190. Ushbu sinf 4 avlodga ega: W202 (1992), W203 (2000), W204 (2007) va W205 (2014).

E-sinfga Mercedes biznes-klassidagi bir qator avtomobillar kiradi. Hozirgi vaqtda 5 avloddan iborat.

Rossiyada Mercedes-Benz

Rossiyada Mercedes uzoq vaqtdan beri, Qirollik davridan beri mavjud.

1994-yilda Mercedes-Benz vakolatxonasi ochildi. 2010-yildan beri Kamaz va Daimler Qo'shma korxonasi Naberejniy Chelnida yuk mashinalarini ishlab chiqarish bilan shug'ullanadi.

2013-yilda Mercedes rus hamkorlari bilan Nijniy Novgoroddagi gaz zavodida Sprinter Classic yengil yuk mashinalarini ishlab chiqarishni tashkil qildi. Yaroslavlda ular uchun dizel dvigatellari ishlab chiqarish yo'lga qo'yildi.

Mercedes-Benz Sprinter Classic

Yuk mashinalari tarixi

Bugungi kunda Daimler AG dunyodagi uchinchi yuk mashinalari ishlab chiqaruvchisi.

Mercedes-Benz yuk mashinalari 100 dan ortiq davlatlar tomonidan eksport qilinadi. Yig'ish korxonalari Yevropa, Janubiy Amerika, Osiyo, Avstraliyada ochilgan.

Yangi firmalarni sotib olish va ularning aktivlarini ko'paytirish siyosatini faol olib boradi. Daimler-Benz AG Shveytsariyaning Fbv, Zaurer, Amerikaning Freitliner kompaniyasini sotib oldi,

Mercedes yuk modellari muntazam ravishda "yilning eng yaxshi yuk mashinasi"xalqaro mukofoti bilan taqdirlanadi. Shunday qilib, 1990-yilda sk1748ls traktori ushbu nomga sazovor bo'ldi. 1997-yilda mukofot "SKN" ning og'ir seriyasini nishonladi. 2012-yilda unvon Aktros traktoriga berildi.

Mercedes-Benz Actros

Mercedes-Benz Germaniyada 14 ta korxona va chet elda 25 ta zavodga ega. Har yili 420 ming yuk transporti ishlab chiqariladi.

Istiqbollar

Bugungi kunda Mercedes korxonalarida 140 ming kishi ishlaydi.

Mercedes-Benz dunyodagi eng qimmat brendlardan biri bo'lib qolmoqda. O'tgan yili moliyaviy nashrlarning hisob-kitoblariga ko'ra, uning qiymati 24 foizga oshdi.

Kompaniyaning ulkan rejalari ekologik toza yoqilg'ida ishlaydigan, iloji boricha xavfsiz va toksik bo'lmagan "kelajak avtomobili" ni yaratishga qaratilgan.

Keyingi ikki yil ichida konsernga ilmiy tadqiqotlar va ishlanmalarga, asosan ekologik toza avtomobillarga 14,5 milliard yevro sarmoya kiritiladi.

Gibrid avtomobillarni rivojlantirish, ushbu mashinalarga xizmat ko'rsatish tizimini yaratish bo'yicha ishlar davom etadi.

Kompaniyaning vazifasi Mercedes-Benz kompaniyasining an'analariga muvofiq hamkorlar bilan mijozlarga xizmat ko'rsatish shakllarini yaxshilash vazifasidir.

Сайт янгиликларидан доимий хабардор бўлиш учун Телеграм каналимизга қўшилинг!