Mitsubishi Motors kompaniyasi tarixi

Mitsubishi Motors kompaniyasi tarixi

Mitsubishi Motors Corporation avtogigantining yaratilish tarixi 1970-yilda Mitsubishi ko'p tarmoqli korporatsiyasining avtotransport sohasiga tegishli barcha narsalarni ishlab chiqarish bilan shug'ullanadigan alohida kompaniyalari birlashgandan beri boshlangan. Aytgancha, korporatsiya bir vaqtning o'zida 44 tagacha (!) biznes yo'nalishlarida faoliyat yuritgan.

Zamonaviy sanoat guruhining asoschisi (Yaponiyadagi eng katta) Yataro Ivasaki o'spirinligidan 35 yoshigacha samuray tosa klaniga tegishli paroxod kompaniyasida ishlagan. 1870-yilda o'z biznesini boshlash uchun yetarli mablag ' to'planganligini hisobga olib, u sobiq ish beruvchidan 3 ta kemani ijaraga oladi va Tsukumo Shokai nomli kompaniyani tashkil qiladi. 2 yildan keyin ism Mitsukawa Shokai, yana bir yildan keyin Mitsubishi Shokai deb o'zgartiriladi. 1875-yilda firma yana o'zgartirildi, bu safar Mitsubishi Mail Steamship Company (Mitsubishi pochta paroxod kompaniyasi).

Ushbu "harakatlar" ning barchasi nima bilan bog'liqligi aniq emas. Ehtimol, Ivasaki oyoqqa turishga yordam bergan patronini xafa qilmaslik va qandaydir tarzda o'z taqdirini o'zi belgilash istagi o'rtasida murosaga kelgan bo'lishi mumkin.

Logotip va nom

 

 

Mitsubishi logotipi dastlab ikkita gerbdan iborat edi: tosa klani va Ivasaki klani. Tosdan logotip uchta eman barglari vilkasini, Ivasaki-rombadan oldi.

Logotipdagi uchta nur korporatsiyaning uchta tamoyilini anglatadi:

  1. halollik, ochiqlik,
  2. jamiyat oldida javobgarlik,
  3. xalqaro hamkorlikka tayyorlik.

"Mitsubishi" so'zi ikkita atamadan iborat: "Mitsu" — uchta, "xishi" — suv yong'og'i. Ikkinchisi, so'zning oxiri bo'lib, yapon tili qoidalariga ko'ra, "bisi" — romb sifatida talaffuz qilinishni boshlaydi.

Tarix

Mitsubishi tarixi dastlab kemalarni qurish va ta'mirlash, dengiz sug'urtasi, paroxodlar uchun ko'mir qazib olish bilan bog'liq edi. Kompaniya davlat tomonidan talab qilinadigan sohalarga qiziqdi.Yaponiyaning militaristik siyosati doimiy ravishda yangi qurol-yarog', kemalar va boshqalarni talab qildi. Ushbu holat bir vaqtlar kichik bo'lgan kompaniyaga XX asrning boshlarida kompaniyaning ta'sirchan hajmiga o'sishiga yordam berdi.

Birinchi mashina

Mitsubishi kompaniyasining tarixi rivojlanishning yangi bosqichiga o'tdi, 1917-yilda birinchi Mitsubishi Model A yo'lovchi avtomobili paydo bo'ldi, ushbu seriyali Avtomobillar samolyot va kemasozlik bo'linmalarining birgalikdagi sa'y-harakatlari bilan ishlab chiqarildi.

Garchi birinchi avtomobilning dizayni chet el Ford T-ga o'xshash bo'lsa-da, ammo aholining turmush darajasi pastligi sababli mamlakatda shaxsiy avtomobillarga talab deyarli yo'qligi sababli, ushbu seriyani ishlab chiqarish 1921-yilda qisqartirildi. Kompaniyaning sa'y-harakatlari tijorat uskunalari va yuk mashinalarini ishlab chiqarishga qaratilgan edi.

Birinchi yuk mashinasi

1918-yilda Mitsubishi birinchi model T1 yuk mashinasini konveyerga qo'ydi. Kompaniya rahbariyati hukumatdan yuk mashinasiga e'tibor qaratdi va uning ishonchliligi testini moliyalashtirishni taklif qildi. Avtomobil hech qachon buzilmasdan to'liq yuk bilan 1000 km masofani bosib o'tishi kerak edi. XX asrning boshlarida yuk mashinasi sinovdan muvaffaqiyatli o'tdi. Brend o'zini e'lon qildi.

1923-yilda Mitsubishi mamlakatdan armiya ehtiyojlari uchun og'ir yuk mashinalarini yetkazib berish, shuningdek zilziladan keyin Tokioni tiklash bo'yicha ishlarni amalga oshirish uchun davlat buyurtmasini oldi.

Yangi o'n yil

XX asrning 30-yillari Mitsubishi uchun transport vositalarini ishlab chiqarishda katta o'n yillik bo'ldi. Korporatsiya hamma narsada birinchi bo'lishga intildi. Brendning tarixi deyarli har yili yangi texnologiyalar bilan to'ldirildi. Shunday qilib, 1931-yil to'g'ridan-to'g'ri in'eksiya qilingan birinchi yapon dizel dvigatelining chiqarilishi bilan ajralib turdi. 450ad quvvati (ya'ni, ushbu dvigatel ushbu belgini oldi) 70 ot kuchiga ega edi.

1932-yilda Mitsubishi o'zining birinchi B46 avtobusini ommaviy ishlab chiqarishni boshladi, bu esa o'sha paytdagi eng kuchli va eng katta ekanligini isbotladi. Ushbu avtobuslar o'n yil davomida Xitoyga eksport qilindi.

1933-1934-yillarda Mitsubishi armiyasi tomonidan buyurtma qilingan px33 rusumli, 4wd rusumli avtomobil prototipini ishlab chiqdi va taqdim etdi. Ushbu armiya shtab-kvartirasi 70 ot kuchiga ega 6 silindrli dizel dvigatel va 4 bosqichli qo'lda uzatish bilan jihozlangan. Maksimal tezlik 80 km/soat edi.

1935-yilda bd43 va bd46 dizel avtobuslari paydo bo'ldi. Shu bilan birga, kompaniya birinchi sht6 dizel dvigatelini taqdim etdi. 1936-yilda bd45 dizel dvigatelli yuk mashinasi seriyaga kirdi va 1937-yilda to'rt g'ildirakli yuk mashinalarining eksperimental ishlab chiqarilishi boshlandi.

Armiya bilan aloqalar

Shubhasiz, mudofaa buyurtmasi bo'yicha ish ijobiy va salbiy tomonlarga ega. Plyus, shubhasiz, davlat ehtiyojlari uchun katta hajmdagi mahsulotlar ishlab chiqaradigan ishlab chiqaruvchi doimiy ravishda o'sib boradi va kichik kompaniyadan yirik korporatsiyaga aylanadi.

1934-yilda samolyot va kemasozlik yo'nalishlari Mitsubishi Heavy Industry guruhiga qo'shildi, uning asosiy vazifasi Yaponiya armiyasini harbiy kemalar va samolyotlar bilan ta'minlash edi. Shuningdek, ushbu bo'lim dizel transport vositalarini ishlab chiqarish bilan shug'ullangan. 1930-yillarda katta hajmdagi ishlab chiqarish natijasida Mitsubishi chiqayotgan quyosh mamlakatining ikkinchi yirik konserniga aylandi.

1945-yilda, ikkinchi jahon urushi nihoyasiga yetar ekan, Yaponiyaning yaqinda mag'lub bo'lishini oldindan bilgan Koyata Ivasaki (1916-yildan beri korporatsiyani boshqargan Mitsubishi kompaniyasining 4-prezidenti) "oldinga o'ynashga"qaror qildi. U haqli ravishda g'oliblar Yaponiyaning sanoat va harbiy qudratining tez tiklanishiga yo'l qo'ymaslik uchun yirik kompaniyalarni majburan maydalashiga ishonishdi. Bundan tashqari, militaristik rejimga bevosita yordam berganlarni ham. Shuning uchun Ivasakining o'zi aksiyalarning deyarli yarmini xususiy investorlarga sotishga va tinch bayonot berishga qaror qildi.

Amalga oshirilgan harakatlar Ivasaki oilasiga korporatsiya ustidan to'liq nazoratni saqlab qolishga yordam bermadi. 1946-yilda Mitsubishi majburiy ravishda 44 ta mustaqil firmalarga bo'lindi va 1950-yilda Mitsubishi Heavy Industry Group transport vositalarini ishlab chiqish va ishlab chiqarish bilan shug'ullanadigan 3 ta mintaqaviy kompaniyalarga bo'lindi.

Urushdan keyingi o'n yil

Urushdan keyin Yaponiya iqtisodiyoti ko'p narsalarni talab qildi. Mamlakatda yoqilg'i yetishmasligi va aholining turmush darajasi pastligi sababli yangi ishlanmalarning asosiy talabi samaradorlik, mavjudlik va ishonchlilik edi. 1946-yilda Mitsubishi ushbu talablarga javob beradigan 400 kg og'irlikdagi Mizushima uch g'ildirakli yuk mashinasini ishlab chiqaradi.

Shuningdek, 46-yilda kumush kabutar skuteri, an'anaviy va muqobil yoqilg'ida ishlaydigan B1 avtobusi konveyerga ko'tarildi. 1947-yilda Mitsubishi birinchi mb46 trolleybusini va 1950-yilda orqa dvigatelli birinchi Yapon R1 avtobusini chiqardi.

1951-yilda kompaniya asl shassi turiga ega 8 tonnalik T31 yuk mashinasini ishlab chiqardi. Ammo bu bilan to'xtamadi. Bundan tashqari, o'sha yili u t33 seriyasiga kirdi – havo suspenziyasi bo'lgan birinchi yuk mashinasi, keyin T380 - kaputsiz, katlanadigan kabinali mamlakatdagi birinchi yuk mashinasi:

1952-yilda orqa dvigatelli birinchi yuk mashinasi seriyaga kirdi. 57-yilda Mitsubishi uch g'ildirakli kichik Leo yuk mashinasini chiqardi:

 

Ko'tarilish

1952-yilda Yaponiyaga qarshi iqtisodiy sanksiyalar biroz pasayib ketdi; bu sanoatning rivojlanishiga turtki berdi. 6 yil oldin tashvish ikkiga bo'lingan ba'zi korxonalar o'z nomlarida yana "Mitsubishi" so'zini ishlatishni boshladilar — ilgari bu taqiqlangan edi. 1954-yilda bir nechta kompaniyalar yana bitta korporatsiyaga birlashdilar, ammo qolganlari mustaqil ravishda davom etdilar. Aytgancha, ularning 20 ga yaqini hali ham o'z nomlarida "Mitsubishi"so'zini saqlab qolishgan.

O'tgan asrning 60 - yillari Yaponiya iqtisodiyoti uchun sanoatning jadal rivojlanishi va oddiy fuqarolarning turmush darajasining sezilarli darajada oshishi bilan ajralib turdi. Natijada avtomobillarga sezilarli talab paydo bo'ldi.

Talab bor-taklif bo'ladi! 1960-yilda Mitsubishi ommaviy xaridor uchun mo'ljallangan " 500 " indeksli kichik sedanni bozorga chiqardi:

Shuningdek, bu yil dizel va benzinli dvigatellar bilan jihozlangan kichik Rosa avtobusi seriyada ishga tushirildi.

1961-yilda kompaniya "360"indeksli bir qator avtomobillarni ommaga taqdim etdi. Mashina barcha holatlar uchun ixcham iqtisodiy model sifatida joylashtirilgan. 1962-yilda uning o'rnini minica egalladi-past soliqqa tortiladigan va shuning uchun yaxshi sotiladigan ishonchli va iqtisodiy model:

Kattaroq sinfda 1962-yilda Colt 600 paydo bo'ldi va 63-yilda kompaniya Canter kichik yuk mashinalari oilasini taqdim etdi.

1964-yilda tashvish uchun muhim voqea yuz berdi: bir vaqtning o'zida Mitsubishi Heavy Industry guruhi bo'lingan uchta mintaqaviy kompaniya birlashdi. Xuddi shu yili benzinli 6 silindrli dvigatel bilan jihozlangan debonair biznes-klass modeli taqdim etildi.

1965-yilda Colt modeli 800, 1000 va 1100 sm.kubometr hajmdagi yanada samarali dvigatellarni sotib oladi. 1969-yilda konserni tijorat avtomobillari bozoriga 600 kilogrammli Delica pikapini va Yaponiyaning eng tezkor b906r avtobusini olib keladi, u soatiga 140 km tezlikka erisha oladi.

1969-yilda Colt oilasi Galant sedanini sotib oladi. Keyinchalik, ushbu nom ostida uzoq vaqt davomida kattaroq va mashhur model ishlab chiqariladi. Colt Galant o'sha paytdagi eng texnologik va chiroyli model edi.

 

Mitsubishi Motors Corporation

60-yillarning oxirida transport vositalarini ishlab chiqarish sohasidagi yutuqlar konsernning ishlab chiqarish qismi hajmini yangi bosqichga olib chiqdi. Mitsubishi o'zini ishonchli va qulay yuqori sifatli avtomobillar ishlab chiqaruvchisi deb e'lon qildi. Rahbariyat 1970-yilda avtomobilsozlik sohasida ishlaydigan barcha korxonalarni birlashtirishga qaror qildi. Mitsubishi Motors korporatsiyasi shunday paydo bo'ldi.

Keyingi yillarda korporatsiya o'z mijozlarini mavjud modellar qatorini kengaytirish va yangi avtomobillarni ishlab chiqish bilan xursand qilishni davom ettirdi. Shunday qilib, 1970-yilda Colt oilasi quyidagi versiyalar bilan to'ldirildi: Colt Galant GTO sport sedani, 2 eshikli Galant Hardtop kupesi, shuningdek Galant Station vagon. 1973-yilda Lancer paydo bo'ldi va Galantning ikkinchi avlodi ham ommaviy ishlab chiqarishga kirishdi.

O'tgan asrning 74-75-yillardagi global neft inqirozi davrida ko'plab avtomobil ishlab chiqaruvchilari yanada tejamkor modellarga pul tikishdi. Ammo Mitsubishi samaradorlik uchun o'z modellarining yaxshi dinamikasidan voz kechmaslikka qaror qildi. Buning o'rniga korporatsiya muhandislari 1975-yilda Astron 80 seriyali motorlar uchun Silent Shaft ("Silent mil") texnologiyasini ishlab chiqdilar. Ammo keyinchalik, u uchun Yaponiya avtomobil texnologiyalari assotsiatsiyasidan mukofot olgach, undan foydalanish uchun litsenziyani Yevropaning Porsche va Volvo kompaniyalariga sotdi.

1976-yilda bozorga Galant modelining uchinchi avlodi, Minicabning ikkinchi avlodi, sapporoning yangi modeli (Galant Lambda) va yangi O'rta o'lchamdagi Galant Sigma (mashhur "Motor Fan" jurnaliga ko'ra 1976-yildagi avtomobilga aylandi va 1977-yilda Janubiy Afrikada yilning eng yaxshi avtomobili)avtomobillari ishlab chiqarildi.

1978-yilda Mitsubishi Mirage (Colt) modelini va forte pikapini (L200) taqdim etdi. Colt 1400 GLX xuddi shu" Motor Fan "ga ko'ra Yaponiyada yilning eng yaxshi avtomobiliga aylanadi, L200 esa"Pickup, Van & 4wd" jurnaliga ko'ra AQShda yilning eng yaxshi pikapiga aylanadi.

1980-yilda Mitsubishi to'rtinchi avlod Galant va L200 ning barcha g'ildirakli versiyasini taqdim etadi. Bundan tashqari, dunyoga birinchi Yapon turbodizeli Astron 2300 taqdim etildi.

1982-yilda Pajeroning yangi modeli sahnaga chiqdi, u o'sha paytdagi SUVlardan muvaffaqiyatli dizayni, qulayligi va eng yaxshi texnik xususiyatlari bilan ajralib turardi.

Shuningdek, ushbu yilda quyidagi modellar paydo bo'ldi: Starion sport kupesi, Tredia ixcham sedani, Cordia ixcham ikki eshikli xetchbek. Delica oilasi 4wd versiyasini oldi. 1983-yilda yangi model — Chariot (Space Wagon) mikroavtobusini ishlab chiqarish boshlandi.

1984-yilda Mitsubishi Galant bitta taniqli nemis nashridan "Oltin rul" mukofotiga sazovor bo'ldi, Pajero 1984-1987-yillarda ko'plab mamlakatlarda yiln Suv avtomobiliga aylandi. 80-yillarning oxirida Pajero off-Road afsonasiga aylanadi.

1987-1988-yillarda Galant VR-4 mitingining fuqarolik versiyasi Yaponiyada yilning eng yaxshi avtomobili bo'ldi. 1988-yilda Colt va Lancer Germaniyada "Oltin rul" ni qo'lga kiritishdi va Pajero Avstriyada "yilning 4×4" mukofotiga sazovor bo'ldi, shuningdek Germaniyaning mashhur "Auto Zeitung" jurnalidan "Auto Oskar"ni oldi.

1990-yilda Mitsubishi GTO (3000gt) sport kupesi paydo bo'ldi, u AQShda narx/sifat nisbati uchun juda mashhur bo'ldi. "Motor Trend" jurnaliga ko'ra, bu 91-yilning eng yaxshi import qilingan avtomobili.

Shimoliy Amerika bozoriga eksport qilingan 1990-yilgi Sigma va Diamante modellari birinchi marta tortish nazorati tizimiga ega bo'ldi. Ushbu mashinalar 90-91-yillarda Yaponiyada yilning eng yaxshi avtomobillariga aylandi.

1991-yilda yangi RVR (Space Runner) modeli ishlab chiqarila boshlandi, yangi Super Select 4wd va yangi avlod ko'p rejimli ABS bilan ikkinchi avlod Pajero ishlab chiqarila boshlandi.

1992-yilda Galant asosida qurilgan to'rt eshikli Emeraude Hardtop ishlab chiqarish boshlandi. Model faqat Yaponiyaning ichki bozori uchun mo'ljallangan edi. Lancer Evolutionning birinchi avlodi ham chiqdi:

92-yil, shuningdek, korporatsiya muhandislari mivecning o'z vaqtini o'zgartirish tizimini ishlab chiqdilar va seriyali ishlab chiqarishga kiritdilar, bu esa dvigatellarning quvvatini sezilarli darajada oshirishga imkon berdi. Hozirgi vaqtda mivec ixcham avtomobillarga o'rnatilgan deyarli barcha quvvat bloklarida qo'llaniladi. Bundan tashqari, o'sha yili yana bir yangilik paydo bo'ldi – INVECS adaptiv avtomat uzatmasi, haydash uslubiga moslashadi.

1993-yilda Mitsubishi rahbariyati o'z avtomobillarining atrof-muhitga ta'sirini kamaytirish bo'yicha ish boshlashga qaror qildi. Buning uchun birinchi libero EV elektr avtomobili ishlab chiqilmoqda. Sport jabhasida ham tadbir bo'lib o'tdi-Evo II xalqaro WRC ralli chempionatida debyut qildi.

Dilerlik tarmog'ini kengaytirish

Mitsubishi o'z brendiga sodiqlikni oshirishning asosiy omilini avtosportda ko'radi. Ushbu markadagi mashinalar faol (va eng muhimi, muvaffaqiyatli!) 60 – yillarning boshidan beri turli xil musobaqalarda (shu jumladan xalqaro musobaqalarda) chiqish qildi.

70-yillarning boshidan boshlab Mitsubishi dilerlik tarmog'ini faol rivojlantira boshladi. Janubi-Sharqiy Osiyo va Avstraliyadan boshlab korporatsiya o'z kuchlarini Yevropa va Shimoliy Amerika qit'asida sinab ko'rdi. Yo'l davomida korporatsiya atrof-muhitni ifloslanishini kamaytirish uchun mo'ljallangan MCA seriyali (Mitsubishi Clean Air) dvigatellarini ishlab chiqish kabi ekologik loyihalarni amalga oshirdi. 1980-yilda korporatsiya Avstraliyada va 1981-yilda AQShda dilerlik tarmog'ini ochdi.

1984-yilda Mitsubishi Motors Bosniya va Gertsegovina kichik davlatining poytaxti Sarayevo Olimpiadasi va 1987-yilda Xorvatiya Zagrebdagi Universiada uchun rasmiy avtomobil yetkazib beruvchiga aylandi. Bu Yaponiya brendiga xalqaro qiziqishni sezilarli darajada oshirdi.

1988-yilda Bloomingtonda (Illinoys, AQSh) Mitsubishi-Chrysler qo'shma korxonasi ochildi. Bu yerda 1989-yilda birinchi navbatda Shimoliy Amerika bozori uchun yo'naltirilgan taniqli Eclipse modelini ishlab chiqarish boshlandi.

1992-yilda Mitsubishi Motors Europe Design Studio Yevropaga eksport qilish uchun mo'ljallangan modellar uchun Yevropa dizaynini "chizish" uchun ochildi.

Hozirgi vaqtda ushbu markadagi avtomobillarni sotish 32 mamlakatda amalga oshirilmoqda. Sotishning umumiy hajmi taxminan 1,6 million nusxani tashkil etadi, shu jumladan maxsus uskunalar, avtobuslar va yuk mashinalari.

Mitsubishining Rossiyadagi vakolatxonasi 1992-yildan o'z tarixini boshlagan. Ayni paytda Rossiya Federatsiyasida 91 shaharda 138 rasmiy dilerlik markazlari mavjud. Yekaterinburgda Mitsubishi Motors kompaniyasining rasmiy vakili Unikum hisoblanadi.

Rossiya bozoriga yetkazib beriladigan barcha mashinalar, albatta, mintaqaning o'ziga xos xususiyatlariga mos keladi – har bir alohida modelning yig'ilish mamlakati qanday bo'lishidan qat'iy nazar.

Ko'pincha Mitsubishi qaysi mamlakatda ishlab chiqarilganligi so'raladi. An'anaga ko'ra, bu Yaponiya. Ammo kim o'z savdo ufqlarini kengaytirishni xohlasa, muqarrar ravishda o'ziga xos xususiyatlarini hisobga olish kerak bo'lgan mamlakatda zavod qurishga duch keladi. Va bu holda avtosalondan oldin ishlab chiqarish va yetkazib berish narxi ancha past bo'ladi. Masalan, hozirgi vaqtda avtoulovlarning asosiy qismi Yaponiyaning Okazaki va Kurashiki shaharlarida, individual modellar esa normal, Illinoys, AQSh va Rossiya Federatsiyasining Kaluga shaharlarida yig'iladi. Shuning uchun, har bir alohida holatda kimning mashinasi sizning oldingizda ekanligini tushunishingiz kerak.

Carzone.uz сайтининг видеолари: Youtube'даги каналимизда!