Afsonaviy hamda hozirda yangilanayotgan "Moskvich" tarixi qanday bo'lgan?

Afsonaviy hamda hozirda yangilanayotgan

"Moskvich" (hozirgi nomi AZLK) - Moskva avtomobil yig'ish zavodi.

Lenin komsomoli avtomobil zavodining (AZLK) tarixi 1930-yil noyabrda, zavod Ford rusumli yengil va yuk mashinalarini yig'ishni boshlagan paytdan boshlangan. 1933-yilgacha u Ford-A va Ford-AA avtomobillarini ishlab chiqardi. 1930-yil dekabr oyida Butunittifoq avtomobil-traktor uyushmasining qarori bilan zavod "Moskvadagi KIM nomidagi davlat avtomobil yig'ish zavodi" nomini oldi.

Gorkiy avtomobil zavodi tomonidan yetkazib beriladigan qismlardan GAZ-AA yuk mashinalarini yig'ish boshlanishi (umumiy ishlab chiqarishning taxminan 30%). Bu voqea 1932-yilda bo'lib o'tdi.

1933-yilda avtomobil yig'ish zavodi nomidagi KIM Gorkiy avtomobil zavodining filialiga aylandi va butunlay GAZ-AA avtomobilini ishlab chiqarishga o'tdi.

1939-yilda Narkomsredmash buyrug'iga binoan KIM avtomobil yig'ish zavodi Gorkiy avtomobil zavodidan chiqarildi va "KIM Moskva avtomobil zavodi" deb nomlangan mustaqil korxona sifatida Glavavtoprom tarkibiga kiritildi.

1940-yilda zavod kichik KIM avtomobillarini ishlab chiqarishga o'tdi va urush boshidanoq u harbiy mahsulotlarga yo'naltirildi.

1945-yil may oyida SSSR Vazirlar Kengashining "Moskvich" kichik avtomobillar ishlab chiqaradigan avtomobil zavodini qurish va "Moskva kichik avtomobillar zavodi" nomini olish to'g'risida qarori qabul qilindi.

Ikki yil o'tgach, "Opel Kadett K38" modelida "Moskvich-400" yengil avtomobillarini seriyali ishlab chiqarish boshlandi.

1948-yil aprel oyidan boshlab Moskvich avtomobillarini eksport qilish boshlandi.

Modernizatsiya qilingan "Moskvich-401" rusumli avtomashinani chiqarish 1954-yilda o'zlashtirildi va 1956-yilda oxirgi "Moskvich-401" asosiy konveyerdan chiqdi. Shu bilan birga, "Moskvich-402" ishlab chiqarilishi boshlandi, shuning uchun o'z dizaynidagi avtomobillar yig'ish liniyasidan chiqa boshladi.

1958-yil iyul oyida yuqori klapanli dvigatelli Moskvich-407 avtomobilini ishlab chiqarish boshlandi va avgust oyida Bryusseldagi Butunjahon avtomobil ko'rgazmasida Moskvich-407 va Moskvich-423 avtomobillari oltin medallar bilan taqdirlandi.

"Moskvich-403" o'tish modelining chiqarilishi 1963-yilda, oxirgi "Moskvich-407" avtomobili ishlab chiqarishdan chiqqandan keyin boshlangan.

1964-yilda Moskvich-408 avtomobillarini ishlab chiqarish boshlandi va 1967-yil may oyida millioninchi Moskvich-408 rusumli avtomobilning yubiley chiqarilishi bo'lib o'tdi.

1967-yil oktyabr - Moskvich 412 avtomobillarining birinchi partiyasi chiqarildi va bir yil o'tgach, ushbu modelning modifikatsiyalari paydo bo'ldi: stansiya vagonli kuzovli Moskvich-427 va furgon kuzovli Moskvich-434.

1968-yil oktyabr oyida MZMA Lenin komsomol avtomobil zavodi (AZLK) deb o'zgartirildi.

1971-yil sentyabr oyida "Avto-Moskvich" avtomobil ishlab chiqarish birlashmasi tashkil etildi.

1974-yilda zavodning asosiy yig'ish liniyasidan ikki millioninchi "Moskvich-412" avtomobili chiqdi.

1975-yil dekabr oyidan boshlab yangi "Moskvich-2138" va "Moskvich-2140" avtomobillarini ishlab chiqarish boshlandi.

1980-yil 25-avgustda uch millioninchi Moskvich-2140 avtomobili konveyerdan chiqib ketdi.

1986-yil 17-sentyabrda to'rt millioninchi "Moskvich" avtomobili konveyerdan chiqdi. Xuddi shu yili zavod oldingi g'ildirakli modelga o'tdi, u hali ham bir qator o'zgarishlar bilan ishlab chiqarilmoqda. Korporativ emblema - Kreml devorining devori sifatida stilize qilingan "M" harfi.

1989-yilda 2141 va tirkamali yuk mashinasini ishlab chiqarishga tayyorgarlik ko'rish ishlari boshlandi.

"Moskvich-2335-pikap" yuk mashinasi va treyler modining chiqarilishi 1992-yilda boshlangan va 1994-yildan boshlab Kiev avtomobil ta'mirlash zavodi bilan birgalikda ko'p maqsadli Moskvich-2901 modelini ishlab chiqarish tashkil etilgan.

Bir yildan ortiq harakatsizlikdan so'ng zavodning qayta tiklanishi 1997-yil yanvar oyida bo'lib o'tdi. Keyin VAZ va ​​Renault dvigatellari bilan yangi "Yuriy Dolgorukiy" modelini ishlab chiqarish o'zlashtirildi. O'sha yilning iyun oyida Renault dvigatelli knyaz Vladimir modelini ishlab chiqarish boshlandi.

1997-yil avgust oyida seriyali "M-2141" va "M-2335-pikap" avtomashinalari asosida elektr transport vositalarining (ekologik toza) modellari ishlab chiqildi. Bir necha oy o'tgach, Renault dvigateli va import qilingan komponentlar bilan yangi Svyatogor rusumli avtomobillarni ishlab chiqarish boshlandi.

1998-yilda (fevral-mart) uzunligi 7500 km bo'lgan "Moskva-Omsk-Novosibirsk-Moskva" yo'lida "Svyatogor" va "Knyaz Vladimir" avtomashinalarida reklama yurishi tashkil etildi.

Ko'p o'tmay, modellar qatori Renault dvigatelli yangi Kalita rusumli avtomobil bilan to'ldirildi va 1998-yil noyabr oyida Kalita avtomobilining to'liq g'ildirakli modeli ishlab chiqildi.

1998-yil dekabr oyida 5 millioninchi knyaz Vladimir avtomashinasi "Moskvich" OAJ konveyerdan chiqdi.

1999-yil mart oyiga kelib Duet-1 va Duet-2 modellari ishlab chiqildi.

2000-yilda korxona ishlab chiqarish sur'atini keskin pasaytirdi. Bundan tashqari, umumiy ishlab chiqarishning qariyb 80 foizini tashkil etuvchi Svyatogor modelining ommaviy ishlab chiqarilishini to'xtatish masalasi ko'rib chiqilmoqda. Narxlari ancha ta'sirchanroq bo'lgan yuqori toifadagi avtomobillarga ustunlik beriladi. Bunday siyosat allaqachon zarar ko'rib ishlayotgan zavodga vaziyatni barqarorlashtirishga yordam beradimi yoki yo'qmi, buni yaqin kelajak ko'rsatadi.

Хабарларни тез ва осон ўқиш учун Андроид иловамизни сақлаб олинг.