Haydash mahoratini oshirishning o'nta usuli

Haydash mahoratini oshirishning o'nta usuli

Vaziyat tufayli, avtoulovchi doimiy ravishda avtomobilda sayohat qila olmaydi. Ba'zan bu davr bir necha yillarga cho'ziladi. Biror kishi yana mashinani boshqarganda, noaniqlik va yo'lda qo'rquv paydo bo'lishi mumkin. Ishoning, bu normal holat! Agar xohlasangiz, qo'rquvingizni tezda yengishingiz mumkin.

Nega haydovchi ishonchsizlikni his qilishi mumkin?

Agar siz ilgari qanday qilib boshqarishni bilgan bo'lsangiz, unda qanday qilib minishingizni unutmang - bu velosiped haydashga o'xshaydi. Shunga qaramay, agar siz haydovchilik maktabidan keyin yangi haydovchisiz yoki uzoq vaqt haydovchilik qilmagan bo'lsangiz, demak, sizda haydash amaliyoti, tajribangiz kam. Avtoulovni boshqarish qobiliyatlari yo'qolishi mumkin, chunki siz doimiy ravishda haydovchilik qilmaysiz. Tajribasiz, ishonchni his qilishning hech qanday usuli yo'q! Bundan tashqari, tajribali haydovchilar uzoq vaqt avtoulovni avtomat uzatmalar qutisi orqali boshqargandan so'ng, turli sabablarga ko'ra avtomatik transmissiyada avtomashinaga o'tishga majbur bo'lishadi - birinchi kunlardan mashinani o'chirib qo'yish katta fojia emas. Sizning ishonchingiz va qo'rquvingiz kichik tajriba va haydash amaliyotidan kelib chiqadi. Targ'ibotchiga aylanish uchun siz buning ustida ishlashingiz kerak!

Qanday qilib ishonchli haydashni o'rganishim mumkin?

Birinchidan, shunchaki o'zingizni qo'lga oling! Haydash qo'rquvi bo'lishi mumkinligi aniq. Unga qarshi kurashish uchun tanish marshrutdan boshlang - "Uy-ish-uy", "Uy-do'kon-uy". Qayta mashq qilish, parkovka qilish, orqaga burilish juda muhimdir. Barchasini bir necha marta takrorlang, reflekslaringizni tiklang. Va agar siz to'liq boshlang'ich haydovchi bo'lsangiz, unda siz bu amallarni ko'p marta tajribali haydovchi yoki yo'riqchining nazorati ostida takrorlashingiz yaxshiroqdir. Ular sizga hamma narsani qanday qilib samarali va to'g'ri bajarishni o'rganishga yordam beradi.

Ikkinchidan diqqat bir joyga jamlanganda bo'lish kerak. Diqqat yo'lda noxush hodisalarni oldini olishga yordam beradi. Ko'zgularga qarang, musiqani o'chiring. Yo'lovchilarsiz minish va siz bilan uy hayvonlarini olib kelmaslik tavsiya etiladi - ular juda chalg'itadi. Safar paytida telefonga javob bermaslikka harakat qiling. Qo'lingizni rulda ushlab turing, ehtiyot bo'ling. Tinchlanishga harakat qiling.

Uchinchidan, har doim va hamma joyda haydash kerak. Ko'pincha xavfli haydovchi "o'z" yoki "yo'lovchiga" borishga vasvasaga tushadi. Shunday qilib, siz mashinangizni boshqarish ko'nikmalarini tiklay olmaysiz - shunchaki qo'rquvni yo'qoting. Bu eyrda o'zingizning mashinangiz bo'lsa, foydalidir - eskirgan bo'lsa ham, yaxshi bo'lmasa ham, lekin bu sizniki! Nega uni sotib oldingiz, sug'urta, soliq to'ladingiz? Shaxsiy mashinangiz bo'lsa, siz tez-tez haydashni boshlaysiz va tez orada ishonchli haydovchiga aylanasiz !.

To'rtinchidan, Yo'nalishni rejalashtirish kerak. Buni navigatorda Yandex yoki Google xaritalaridan foydalanish qulay. Burilishlar, svetoforlar va boshqa qiyinchiliklarni bilib oling. Shunday qilib, sayohatni osonlashtirasiz va o'zingizga bo'lgan ishonchingiz yanada oshadi!

Beshinchidan, "ahmoq"qa yo'l bering! Sizga bu haqida eng muhim yo'l harakati qoidasi ma'lum qilindi. Yo'lda ko'plab "haydovchi", "miltillovchi", "munosabatlarni tartibga soluvchi" ko'plab haydovchilar bor. Ular bilan chalg'imang, tinchgina yuring, ularga "g'azabli harakatlar" uchun imkon bering. Ehtiyotkorlik bilan o'ng yoki ikkinchi o'ng bo'lakda harakatlanishga harakat qiling.

Qanday qilib tajribali haydovchilikka aylanish kerak

Siz ko'chadagi haydovchilarni yaxshi haydovchilar deb o'ylashingiz mumkin. Dunyo bo'ylab ko'plab haydovchilar haqiqatan ham shunday deb o'ylashadi. Bu ko'pchilik boshqa haydovchilarga qaraganda yaxshiroq ekanliklariga ishonishini ko'rsatgan ko'plab tadqiqotlar natijasida aniqlandi. Ammo aslida haydovchilarning aksariyati unday emas. Ishoning, agar siz hatto, eng tajribali haydovchilarni favqulodda haydash uchun mashg'ulotlar o'tkaziladigan yo'lga taklif qilsangiz, ularning aksariyati yengil sinovlarga ham dosh berolmaydi. Haqiqatan ham yaxshi haydovchi ekanligingizni tekshirishni xohlaysiz. Keyin sizga haydash ko'nikmalarini yaxshilashga yordam beradigan o'nta usulni taklif etamiz. Tabiiyki, agar siz haqiqatan ham professional haydovchi bo'lsangiz, unda bunday haydash usullari haqida bilishingiz kerak.

Bizning maqolamizda keltirilgan barcha usullar bir qarashda oddiy va ravshan ko'rinishi mumkin. Ammo biz o'ylaymizki, ko'pchilik haydovchilar vaqti-vaqti bilan haydash paytida ahmoqona narsalar va noo'rin xatolarga yo'l qo'yishsa, bizning maslahatlarimiz ularga keraksiz bo'lib ko'rinmaydi.

Quyidagi maslahatlar sodda bo'lishiga qaramay, ushbu o'n usul haqiqatan ham ko'proq tajribali haydovchi bo'lishga yordam beradi:

1. Yo'lning burilishi yoki unga yaqinlashayotganda, harakatning traektoriyasini o'ylab, har doim oldinga qarash kerak. Qaysi transport turini boshqarishingiz muhim emas - bu mashina, yuk mashinasi, mototsikl yoki velosipedmi, siz mashinangiz yoki boshqa transport vositangiz hohlagan joyga burilish joyiga qarashingiz kerak. Aksariyat odamlarda ko'zlar muhim rol o'ynaydi. Axir, bizning tanamiz birinchi ko'rgan narsalarimizga bo'ysunadi. Shuning uchun, o'zingizning oldingizda zarur yo'l harakati yo'nalishini vizual ravishda yotqizib, yo'lda harakatlanayotganda xato qilmaslik ehtimolini oshirasiz.

2. Ayni paytda, asosiy yo'ldagi transport bilan xavfsizroq birlashish uchun ikkinchi darajali yo'ldan (masalan, tezlashtirish chizig'idan) chiqib ketayotganda, siz haddan tashqari ikki bo'lakdagi asosiy transport harakatlanadigan tezlikni kutishingiz kerak. Shunday qilib, siz davom etmoqchi bo'lgan asosiy yo'ldagi avtoulovlarning umumiy oqimiga qo'shilish siz uchun osonroq bo'ladi.

3. Yo'lda hech qachon to'satdan tormoz bermaslikni odat qilib oling. Ayniqsa, avtoyo'lda. To'satdan tormozlash nafaqat xavfli, balki yo'l tirband bo'lib qolishining asosiy sababidir. Masalan, agar tezyurar yo'lda avtomashinalardan biri keskin tormozlay boshlasa, buning natijasida zanjirli reaksiya boshlanadi va bu birinchi keskin tormozlangan mashinaning orqasida harakatlanadigan transport vositalarining sekinlashishiga olib keladi. Natijada, tormozdan keyin tezlikni olish uchun vaqt kerak. Magistral yo'lda ko'p sonli transport vositalari bo'lsa, bu kechikish har bir avtomobilga eksponent bo'yicha uzatiladigan zanjirli reaktsiyani boshlaydi. Natijada, jiddiy tirbandlik paydo bo'lishi mumkin. Ajablanarlisi shundaki, katta tezlikda keskin sekinlashishga qaror qilgan bitta haydovchi tufayli noqulay transport harakati yuzaga kelishi mumkin. Bundan tashqari, tezlikni keskin kamaytirsangiz, boshqa yo'l foydalanuvchilaridan kimdir sizning tormozingizga o'z vaqtida javob bera olmasligi va masofa yetarli emasligi sababli avtomobilingiz bilan to'qnashishi mumkin. Shuning uchun, agar siz zudlik bilan tezda sekinlashishingiz kerak bo'lsa, buni sekinlashtirayotganingiz haqida boshqa haydovchilarga oldindan ogohlantirib, asta-sekin bajaring. Shuningdek, biz boshqa yo'l foydalanuvchilarini nazorat qilish uchun har bir tormozlashda orqa ko'rinadigan oynaga qarashingizni maslahat beramiz va agar kimdir tormozlashga vaqt topolmayotganini ko'rsangiz, sizda mashinani biroz oldinga siljitish uchun vaqt va imkoniyat bo'ladi. Shunday qilib, siz nafaqat o'zingizni va mashinangizni himoya qilasiz, balki tajribasiz haydovchiga ham yordam berasiz. Shuning uchun oddiy yo'llarda keskin tormozlanishni unuting. Tezlikni keskin kamaytirmoqchi bo'lsangiz, keyin trekka o'ting.

4. Agar siz hali ham qo'lda uzatma qutisi bilan jihozlangan mashinani qanday boshqarishni bilmasangiz, unda siz hech qachon yaxshi haydovchi hisoblanmaysiz. Gap shundaki, mexanik uzatma bilan mashinani boshqarish mahorati bebahodir. Faqat ushbu turdagi vites qutisi bilan siz yo'lga ko'proq e'tibor berishni o'rganishingiz mumkin. Darhaqiqat, mexanik vites qutisida siz ko'pincha rulni bir qo'li bilan ushlab turasiz va tezlikni o'zgartirishni doimiy ravishda kuzatib borasiz. Ya'ni, qo'lda uzatma bilan mashinani boshqarishni o'rgangan haydovchilar ehtiyotkorlik bilan harakat qilishadi va shuningdek, avtomobilni yaxshi his qilishadi. Shuning uchun, agar siz avtoulov haydovchilik maktabida avtomat uzatmada o'qigan bo'lsangiz va sizga faqat avtomat uzatma bilan jihozlangan avtoulovni boshqarish huquqini bergan bo'lsangiz, biz sizga haydovchilik maktabiga borishni va qo'lda uzatma bilan mashinani boshqarish bo'yicha yangi tajribaga ega bo'lishni maslahat beramiz. Ishoning, ushbu mashg'ulotdan so'ng siz o'zingizni avtomat uzatma bilan boshqacha tarzda his etasiz.

5. Huquqlarni qo'lga kiritib, shuni bilishingiz kerakki, 3 yildan keyin ham tajribali haydovchi bo'lmaysiz. Haydash ko'nikmalarini yaxshilash uchun sizga vaqt va uzoq masofa kerak. Zamonaviy dunyoda uch yil ichida 500 ming km dan oshib ketishingiz ehtimoldan xoli emas. Shunday qilib, ma'lum vaqtdan keyin siz professional haydovchiga aylanasiz deb umid qilmang. Haydash tajribangizni chinakamiga yaxshilash uchun, har qanday holatda, qo'shimcha haydovchilik darslari uchun pul to'lashingiz kerak, bu yerda sizga tezlikni qanday to'g'ri aylantirish, mashinani sekin yo'lda to'xtatish, yo'lda kutilmagan to'siqlardan qochish va boshqa ko'p narsalar o'rgatiladi. Afsuski, bunday mashg'ulotlarning narxi ancha katta. Ishoning, u bunga arziydi. Haydash qobiliyatiga ega bo'lishga pul sarflab, siz ko'proq tajribaga ega bo'lasiz. Tabiiyki, bu sizga haydovchilik maktabida o'qitilmaydi. Bundan tashqari, siz yo'lda shunga o'xshash tajribaga ega bo'lmaysiz.

6. Agar sizning qo'lingizda vites qutisi o'rnatilgan bo'lsa, sport haydashini o'rgatadigan debriyaj pedaliga bosmasdan qanday qilib reduktorni o'zgartirishni o'rgatadigan professional haydovchiga murojaat qiling. Buning iloji borligi ajablantirmoqda. Ammo bu haqiqatan ham mavjud. Vites qutisiga ozgina zarar yetkazmasdan. Reduktorning tishli qutisiga debriyaj pedalidan foydalanmasdan ulanishni o'rganish uchun siz takometrda kerakli momentni ushlab turishingiz kerak (yoki ovoz bilan aniqlang), bunda siz vitesni debriyaj pedalisiz ulashingiz mumkin.

Shu bilan birga, past tishli burilish texnikasini o'zlashtirganingizga ishonch hosil qiling, shunda burilishdan to'g'ri chiziqqa yuqori tezlikda chiqib ketadi. Bu nafaqat tezlikni va ishonchni tezlikda aylantirishga yordam beradi, balki vites qutilarining zararlanishini ham kamaytiradi.

7. Teskari tishli mashinalarni yoqtirmaysizmi? Orqaga qarab haydash sizga qulay emasmi? Unda siz o'zingizni tajribali haydovchi deb hisoblay olmaysiz. Shunday qilib, haydash qobiliyatingizni oshirish uchun siz orqa tezlikda harakatlanishni mukammal o'rganishingiz kerak. Siz nafaqat to'xtash joyida, balki teskari yo'nalishda ham usta bo'lishingiz kerak. Orqangizda orqaga qarab harakatlanish qobiliyatingiz avtomobilni oldinga surish bilan bir xil bo'lishi kerak.

8. Siz mashina bilan bir bo'lib, tananing to'liq o'lchamlarini his qilishingiz kerak. Bu sizga g'ildirak orqasida ishonch hosil qilish va to'siqlarga yaqin park qilish imkoniyatini beradi. Qanday qilib mashinaning o'lchamlariga tezda ko'nikish kerak? Bu aslida oson va sodda. Amaliyot! Amaliyot! Va yana mashq qiling. Iloji boricha tez-tez haydash kerak. Iloji boricha tez-tez mashinalar qilishingiz kerak. Ammo, eng yaxshisi, tananing o'lchamlarini his qilishni o'rganishga yordam beradigan turli xil mashqlarni bajarish uchun imkon qadar tez-tez maxsus platformaga borishingiz kerak.

9. Agar siz haydash qobiliyatingizni oshirishni istasangiz, "ilon" ni nafaqat oldinga siljishda, balki teskari yo'nalishda ham o'tishni o'rganishingiz kerak. Bundan tashqari, siz nafaqat yo'lda, balki muzda ham "ilon" to'siqlardan o'tishingiz kerak. Shuni ham yodda tutingki, "ilon" to'siqlarining ko'p turlari mavjud va ularning har birini mukammal o'tishni o'rganishingiz kerak. Buni o'rganish uchun siz professional o'qituvchiga murojaat qilishingiz kerak bo'ladi.

10. Shuni ham ta'kidlashni istardikki, agar siz yuqori tezlikda haydashni o'rganmasangiz, siz ko'proq tajribali haydovchi bo'lolmaysiz. Ko'p haydovchilar tabiiy ravishda yuqori tezlikdan qo'rqishadi. Bundan tashqari, shaharda bu xavfli va noqonuniydir. Magistralda avtoulovlarning tezligi ham cheklangan bo'lib, bu sizga yuqori tezlikda haydash ko'nikmalarini olish uchun yetarli tajribaga ega bo'lishga imkon bermaydi. Qisqa vaqt ichida qanday qilib tezlikda mashinani ishonchli boshqarishni o'rganish kerak? Hammasi juda oddiy. Siz yo'riqchini topib, maxsus avtoulov maktabiga borishingiz kerak.

Albatta, bu sizga haqiqatdan ham ko'proq tajribali haydovchi bo'lishga yordam beradigan barcha mumkin bo'lgan maslahatlar emas. Ammo, bizning fikrimizcha, biz sizga tavsiya etadigan narsa, siz aniq o'rganib chiqishingiz kerak bo'lgan minimal maslahatlardir. Yuqoridagi maslahatlarsiz siz 100 ming yoki hatto 200 ming kilometr masofani bosib o'tgandan keyin ham tajribali haydovchi bo'lmaysiz.

Shuningdek, har bir haydovchi haydash tajribasini oshirishi kerak va albatta vaqti-vaqti bilan yo'l qoidalarini takrorlashi kerak. Aks holda, vaqt o'tishi bilan bizning miyamiz nafaqat yo'l qoidalarining nazariy qismini, balki amaliy qismini ham unutadi. Shuning uchun haydash qobiliyatingizni yo'qotmaslik uchun avtoulovni ko'proq boshqaring.

Pul yo'q va professional o'qituvchiga pul to'lash imkoniyati bo'lmasa-chi? Albatta, favqulodda haydash kurslari hamma uchun mavjud emas. Gap shundaki, qoida tariqasida bunday mashg'ulot juda qimmat. Ammo buning uchun pulingiz bo'lmasa, tushkunlikka tushmang. Chiqish yo'li bor. Internetda siz haydovchilarni avariya holatini o'qitishda professional o'qituvchilar tomonidan ishlatiladigan ko'plab mashqlar va maslahatlarni topishingiz mumkin. Siz darslarga birlashtirib, o'zingiz uchun juda ko'p mumkin bo'lgan mashqlarni to'plashingiz mumkin. Sizning vazifangiz tarmoqdan olgan bilimlarni birlashtiradigan platformani topishdir. Sizni yon tomondan boshqarishi mumkin bo'lgan boshqa haydovchini olib keling. Shunday qilib, siz ko'plab professional haydash usullarini mustaqil ravishda o'rganishingiz mumkin va tabiiy ravishda ko'proq tajribali haydovchiga aylanasiz.

1. Yassi shinalar

Yassi shinalar bilan haydash, ehtimol avtoulovchining eng muhim qobiliyatlaridan biridir. Bu jihatdan unga qaraganda muhimroq narsa shinadan keskin chiqib ketganda, masalan, uning teshilishi tufayli, biron bir o'tkir narsa bilan mashinani boshqarish qobiliyati bo'lishi mumkin.

2. Slipdan chiqish

Yuqori tezlikda yo'lda sirpanchiq ta'siridan xalos bo'lish bu juda foydali mahorat, bu qisman boshqaruvni yo'qotish bilan bog'liq kutilmagan vaziyatlarda yordam beradi. Ushbu ko'nikmaga ega bo'lish uchun siz rulni qanday qilib to'g'ri ushlash va aylantirishni o'rganishingiz kerak.

3. Oqim

Oqim harakati, ehtimol avtoulovchining har kuni foydalanadigan asosiy ko'nikmalaridan biridir. Oqimda kerakli tezlikni ushlab turish qobiliyati avtohalokatlarning oldini olishga yordam beradi, shuningdek, kichik avtohalokatlarning katta qismini tashkil etuvchi tirbandlik paytida haydashda yordam beradi.

4. ABS bilan tormozlash

Ajablanarlisi shundaki, statistika shuni ko'rsatadiki, bugungi kunda ko'plab haydovchilar yo'lda favqulodda vaziyatlarda o'zini qanday tutishni bilishmaydi. Va shunga qaramay, bugungi kunda barcha avtomashinalarning 75 foizidan ortig'i qulflashga qarshi tizim bilan jihozlangan. Favqulodda tormozlash bilan muvaffaqiyat retsepti juda oddiy - tormoz pedalini polga qattiq va qattiqroq bosing.

5. Qishda haydash

Yo'l qor bilan qoplangan, qor yoki muz bilan qoplangan, qishda haydash ham o'ziga xos xususiyatlarga ega. Haydashning juda o'ziga xos xususiyati avtoulovga "joriy" qishki shinalarni o'z vaqtida o'rnatishdan boshlanadi. Bundan tashqari, ehtiyotkorlik bilan harakat qilish, old tomondan katta masofani qoldirib, past tezlikda harakatlanish kerak.

6. Yomg'irda haydash

Yomg'ir suvning yo'ldagi changni yuvmaguniga qadar, eng xavfli ekanligini yodda tutish kerak. Aynan shu ho'l chang o'ziga xos mikro shlakni yaratadi. Bundan tashqari, ko'lmaklarga tushmang va ularni past tezlikda o'tkazing.

7. Ehtiyotkorlik

Bu juda katta mahorat talab qilmaydi, lekin juda muhim. Yaxshi haydovchi har doim uning atrofida va orqasida nima sodir bo'lishini bilishi kerak. Buning uchun siz o'zingizning avtomobilingizning nometalllaridan yaxshi foydalanishingiz, shuningdek, yo'l belgilarini diqqat bilan kuzatib borishingiz kerak.

8. Mexanika

Hozirgi kunda, tobora ko'proq avtoulovlar avtomatik uzatishga o'tayotganlarida, mexanikni e'tiborsiz qoldirmang. Ushbu turdagi moslamani boshqarish mahorati har qanday avtoulovchiga majburiydir va yo'lda kutilmagan tarzda yordamga kelishi mumkin.

9. Avtoturargoh

O'z mashinangizni avtoturargohga joylashtirish ham ma'lum bir qobiliyatni talab etadi. Buning uchun bo'sh joyda chiziq chizgan holda o'z mashinangizni joylashtiring

10. O'z-o'zini boshqarish

Yo'l xavfli, keskin va kutilmagan vaziyatlarga to'la. Shuning uchun tajribali avtoulovchi har doim, har qanday vaziyatda mulkni, o'zini o'zi nazorat qiladi va nima bo'lishidan qat'iy nazar xushmuomalalik qiladi.

Carzone.uz сайтининг видеолари: Youtube'даги каналимизда!