Rossiyada ikkinchi chorakda premium avtomobillar savdosi 12 baravar kamaydi: mashhur modellar va brendlar reytingi

Rossiyada ikkinchi chorakda premium avtomobillar savdosi 12 baravar kamaydi: mashhur modellar va brendlar reytingi

Yevropa biznes assotsiatsiyasi (AEB) maʼlumotlariga koʻra, 2022-yilning birinchi yarmida Rossiyada premium markadagi 29 mingta yangi yengil avtomobil sotilgan, bu 2021-yilning shu davriga nisbatan uch baravar kamdir. Shu bilan birga, ikkinchi chorakda mahalliy bozorda premium brendlar biznesining to'xtatilishi tufayli sotuvlar qariyb 12 baravarga qisqarib, 3,8 ming donaga (bir yil avval 45 ming donaga nisbatan) qisqardi.

Eng mashhur premium modellar

Narxlarning kuchli o'sishi va yangi avtomobillarni yetkazib berishning (yoki mahalliy korxonalarda ishlab chiqarishning) muzlatilishi savdo hajmiga keskin ta'sir ko'rsatishi kutilmoqda. Bu, ayniqsa, ikkinchi chorak natijalariga ta'sir qildi.

Biroz yaxshiroq modellar bir yil oldin yangilanishdan "omon qolgan" va ularning sotuvi past darajada bo'lganini his qilishadi. Masalan, past baza effekti tufayli Mercedes-Benz E-Class dinamikasi - minus 84% ​​- boshqalarga qaraganda bir oz ijobiyroq ko'rinadi. Ammo umuman olganda, aprel-iyun oylarida Eshka yaxshi talabga ega edi: bu davrda model bestsellerga aylandi - 377 ta mashina sotilgan, bu BMW 5 seriyasidan deyarli 8 baravar ko'p.

Ikkinchi chorakda kuchli uchlikka Mercedes-Benz GLS (140 dona, minus 90 foiz) va Jeep Grand Cherokee (137 dona, minus 79 foiz) kirdi. Birinchi beshlikni Genesis GV70 (120 dona) va Audi Q8 (114 dona, minus 94%) yopdi. Genesis GV80 (113 birlik, minus 94%), Mercedes-Benz S-Class (110 birlik, minus 86%), Audi Q7 (106 birlik, minus 94%), eng yaxshi 10 talikning ikkinchi yarmida minimal kechikishlar bilan, Mercedes-Benz GLC (103 dona, minus 93%), Volvo XC60 (97 dona, minus 98%) egalladi.

2022-yilda bozor yetakchilari orasida eng yomoni Lexus RX (minus 81%, 941 dona) bo‘lib, uning sotuvi ikkinchi chorakda deyarli to‘xtagan (37 dona). Top 10 talikdagi eng kam salbiy dinamika BMW X5 va Volvo XC60da (minus 42%), oʻntalikdan tashqarida (lekin eng mashhur modellar orasida) BMW 4 va 7 seriyalarida (minus 22%, 410 dona) qayd etilgan.

Biroq, talabning ozgina pasayishiga qaramay (boshqa modellar sotuvi fonida), BMW 7 571 dona (minus 50%) sotib olingan Mercedes-Benz S-klassidan ancha past. Mercedes-Benz GLC va BMW X3 deyarli teng miqdordagi xaridorlarni topdi (0,8 ming donadan kam), olti oy davomida dinamikada ikkalasi ham har biri 70 foizni yo'qotdi. Mercedes-Benz GLE kupesi (0,6 ming dona, minus 73 foiz) BMW X6 dan (1,1 ming dona, minus 64 foiz) ancha orqada. Audi Q7 ni yarim ming xaridor (minus 65%), Q8 - 431 kishi (minus 69%), Q5 - 411 kishi (minus 62%) sotib oldi.

Jami 10 talikdagi modellar olti oy ichida bir yil avvalgiga nisbatan 61 foizga kam sotilgan: 11,6 ming dona. Yuqori 30 talik dinamikasi biroz salbiyroq: minus 64,1% (20,9 ming birlik).

Ikkinchi chorakda premium segmentdagi sotuvlarning deyarli 36 foizi Mercedes-Benz avtomobillariga to'g'ri keldi. BMW bozorning 15 foizini egallagan va bu Audi bilan solishtirganda kamroq - 15,5 foiz. Ammo mutlaq hisobda nemis triosining savdosi 88-95% ga kamaydi. Lexus yanada qiyinroq, apreldan iyungacha atigi 107 dona sotilgan (minus 97%).

Past baza effekti tufayli Genesis, Jeep va Infiniti sotuvlari dinamikasi nisbatan yaxshi ko'rinadi. Xuddi shu brendlar uchun yilning birinchi yarmi oxirida eng yengil tushish qayd etilgan. Shuningdek, Jaguar sotuvi 50% ga kamaydi, garchi mutlaq ma'noda u bozor autsayderi bo'lsa ham.

Rossiyada atigi olti oy ichida 370,2 mingta yangi yengil tijorat avtomobillari sotilgan, bu 2021-yilning yanvar-iyun oylariga nisbatan 57,5 ​​foizga kam. Premium avtomobillar bozorning 7,8 foizini tashkil etdi.