BMW kompaniyasining yaratilish tarixi

BMW kompaniyasining yaratilish tarixi

Bugungi kunda BMW zamonaviy, obro'li va mashhur avtomobil ishlab chiqaruvchisi. Biroq, BMW kompaniyasining tarixi o'z muxlislarining ishonchi va hurmatini qozonish uchun bosib o'tgan yo'lini aniq aks ettiradi.

Hozirgi vaqtda BMW logotipi avtomobillar, mototsikllar, velosipedlar, eng yaxshi sifatli dvigatellarni bezatadi. Kompaniyaning daromad aylanmasi yiliga 170 milliard yevroni tashkil etadi, shundan 9 milliardga yaqini sof foyda. Brendning yirik sho'ba korxonalari kichik avtomobillar, hashamatli avtomobillar va elektromobillar ishlab chiqarishga ixtisoslashgan.

Geografik jihatdan kompaniyaning bosh ofisi Germaniyada, Myunxen shahrida joylashgan. Ishlab chiqarish quvvatlari Germaniyaning ayrim shaharlarida ham, boshqa mamlakatlarda ham joylashgan. BMW avtomobillari ko'p yillar davomida Mercedes Benz mahsulotlari bilan muvaffaqiyatli raqobatlashmoqda. Dastlab samolyot dvigatellarini ishlab chiqarish uchun asos solingan kompaniya avtomobilsozlik sanoatiga mustahkam kirib borgan va ushbu sohaning flagmanlaridan biri hisoblanadi.

Hammasi qanday boshlangan?

Kompaniyaning yaratilish tarixi 1916-yilda Karl Fridrix Rapp o'z kompaniyasini samolyot dvigatellarini ishlab chiqarish bo'yicha ro'yxatdan o'tkazganligi bilan boshlandi. Avtomobil sanoatining bo'lajak rahbarining shtab-kvartirasi Myunxenda joylashgan bo'lib, u aniq maqsadlarni ko'zlaydi - Rappning do'sti va keyinchalik hamrohi Gustav Ottoga tegishli samolyotlarni ishlab chiqarish zavodlariga yaqinroq bo'lish.

Карл Фридрих Рапп – основатель компании БМВ

Deyarli darhol yangi tashkil etilgan korxona Avstriya-Vengriya samolyotlari uchun dvigatellar ishlab chiqarish bo'yicha foydali shartnoma shaklida omadli bo'ldi. Rivojlanish yo'lida bir qiyinchilik ham bor edi - moliyaviy tomondan yetishmasligi. Oxirgi muammoni hal qilish uchun kompaniya naqd pul oqimini ta'minlovchi hammuassislarni yollash orqali kengaytirishga muvaffaq bo'ldi. Afsuski, bunday kengayish kompaniya asoschisining ketishiga olib kelgan bir qator muvaffaqiyatsizliklarni keltirib chiqardi. Hukumat jilovi Frants Jozef Poppga o'tdi, uning sharofati bilan 1918-yildan beri BMW kompaniyasi sifatida tarix davom etmoqda.

O'sha davrning tarixiy voqealarida, Versal tinchlik shartnomasi tuzilgandan so'ng, Germaniyada samolyot ishlab chiqarish imkonsiz bo'lib qoldi - bu taqiqlandi va kompaniyaning tarixi boshqa yo'nalishga aylandi - poezdlar uchun tormoz tizimlari va poezdlar ishlab chiqarish.

Ammo qisqa vaqt davomida BMW brendi temir yo'l transporti bilan bog'liq bo'lgan - 1923-yilda ushbu brend ostida birinchi mototsikl ishlab chiqarilgan. BMW mototsikllari o'z darajasi bilan darhol ommani hayratga soldi - mashinalar yaxshi o'ylangan, poygada foydalanish uchun ideal va tashqi ko'rinishi ajoyib edi.

Mototsikl xaridorlarida ajoyib taassurot qoldirgan kompaniya asoschilari bu yutuq bilan to'xtab qolishmadi va 1928-yilda avtomobillar ishlab chiqarish bo'yicha birinchi ishlab chiqarish quvvatlariga ega bo'lishdi. O'sha vaqtdan boshlab, mototsikllar bilan bir qatorda, birinchi avtomobil ham ishlab chiqarilish huquqini oldi.


Avtomobil tarixi

BMW avtomobillarining tarixi kichik avtomobillardan boshlangan. O'sha paytda (va bu XX asrning 20-30-yillari) kichik avtomobillar yoqilg'i tejamkorligi, manevr va boshqarish qulayligi tufayli mashhurlik cho'qqisida edi. Shunday qilib, birinchi ishlab chiqilgan va ishlab chiqarilgan BMW avtomobili Dixi 3/15 PS edi. U bor-yo'g'i 20 ot kuchiga ega edi, lekin uning qator afzalliklari soatiga 80 km tezlikka erishish qobiliyati, to'rt silindrli dvigatel va benuqson mahorat bilan to'ldirildi. Ushbu model asosan mashhur ingliz brendidan ko'chirildi, shuning uchun 1933-yilda modellar qatori kichik hajmli ichki dizayn bilan to'ldirildi: BMW 303.

Kichkina dvigatel hajmi nisbatan yengil korpus bilan qulay tarzda birlashtirilgan va 30 ot kuchiga ega emas. Bu bizning davrimizda radiator panjarasining xarakterli ko'rinishi bilan allaqachon brendning haqiqiy vakili edi.

1936-1937-yillarda BMW 321 va 327 - ikki litrli dvigatelli to'liq o'lchamdagi avtomobillar ishlab chiqarildi. Chiroyli, sifatli va juda hamyonbop. Shunday qilib, mahsulotlarning eng yuqori sifatini kafolatlovchi brend sifatida BMW tarixi 1927-yilda boshlangan va bugungi kunda ham davom etmoqda.

Urushdan keyingi tiklanish

Harbiy harakatlar va ularning oqibatlari tufayli avtomobilsozlik sanoatidagi majburiy tanaffus BMW'ga ham ta'sir qildi. Germaniyada joylashgan zavodlar avtomobil va mototsikl ishlab chiqarishga qodir emas edi. Ularni ishlab chiqarishga ruxsat faqat 1948-yilda olingan.

Urushdan keyin ishlab chiqarilgan birinchi BMW 501 muvaffaqiyatsizlikka uchragan. Birinchidan, uni ishlab chiqish va chiqarish uchun ruxsat olish ishlari olib borilayotganda, mashina allaqachon ma'naviy va jismonan eskirgan edi - dvigatel yaxshi quvvatga ega emas edi va tashqi ko'rinishi xaridorlarni jalb qilmadi. Ikkinchidan, 501 narxi urushdan keyingi Germaniya uchun juda yuqori edi, bu hech qachon savdoni oshirmagan.

Muvaffaqiyatsizlikni yutib yuborgan "Bavariya" ishga kirishdi, bu esa ajoyib natijalar keltirdi. 1954-yilda 502-ning chiqarilishi bo'lib o'tdi, u tashqi ko'rinishida 501-ning versiyalaridan biri bo'lib tuyuldi, ammo aniq afzalliklarga ega edi - to'liq alyuminiy V8 dvigateli. Bundan oldin, avtomobil dvigatellari tarixi hech qachon bunday motorni ko'rmagan.

Italiya litsenziyasi ostida ishlab chiqarilgan yangi model - BMW Isetta ning ommaviy ishlab chiqarilishi yaxshi foyda keltirdi. Bu bitta eshikli va mototsikl dvigatelli kichik mashina. Bunday kichkintoylar juda mashhur edi; ular o'n olti mingdan ortiq nusxada to'plangan.

Qiyin vaqtlar

Yigirmanchi asrning 50-yillari o'rtalarida kompaniyaning rivojlanish tarixi ikkita hashamatli BMW modellarining ishlab chiqilishi va chiqarilishi bilan ajralib turardi: 503 va 507 Roadster. Birinchisi 1955-yilda avtosalonda hartop deb nomlangan asl kuzov tuzilishi tufayli darhol e'tiborga olingan.

Ushbu modelni Frankfurtdagi ko'rgazmaning asosiy ishtirokchisiga aylantirish uchun kuchli dvigatel va soatiga deyarli ikki yuz kilometr tezlikka erishish kafolatlangan. Chiqarilgandan so'ng darhol 507 BMW dunyodagi eng chiroyli avtomobillardan biri sifatida tan olindi. U 3,2 litrli dvigatelni graf Albrext Gerts tomonidan ishlab chiqilgan nafis korpus dizayni bilan birlashtirdi. Aytgancha, bu rodsterlardan biri Elvis Presli tomonidan sotib olinganidan keyin mashhur bo'ldi.

Afsuski, ushbu BMW avtomobillari zamonaviy va yuqori sifatli yaratilgan bo'lsa-da, ular juda qimmat narxga ega edi, bu esa kompaniyaning moliyaviy holatiga ta'sir qilmasdan qolmas edi. Mototsikl ishlab chiqarish o'rtacha darajada saqlanib qoldi, qimmatbaho sedanlar kam sotib olindi va kichik mashinalar endi avvalgidek talabga ega emas edi. BMW brendining tarixi yana muddatidan oldin tugash ehtimoli bilan duch keldi.

Uyg'onish davri

1959-yil dekabr oyida kompaniyaning sotilishi e'lon qilindi. Inqiroz 700 modelini hal qilishga yordam berdi. U Mishelotti korpusi bilan bezatilgan, funksionalligi esa 700 kub metrli dvigatel va 30 ot kuchiga ega quvvat bilan ta'minlangan. Ushbu modelning o'ziga xos xususiyati dvigatelning orqa tarafdagi joylashuvidir. 700 modelo xalq tomonidan yaxshi kutib olindi va buyurtmalar birin-ketin kelib tushdi.

BMW Isetta

Bir oz yuksalishni boshdan kechirgan brend 1962-yilda nafaqat ishonchli tarzda oyoqqa turdi, balki shu kungacha ma'lum bo'lgan shuhratini qozondi. BMW 1500 - aynan shu model Bavariya kompaniyasiga dunyo miqyosida shuhrat keltirgan. Orqa g'ildirakli, tanib olinadigan tanasi egilishi va panjarasi bilan u to'rt silindrli dvigatel bilan jihozlangan - har jihatdan juda zo'r ediki, hatto sovet muhandislari ham unga hurmat ko'rsatib, o'zlarining yaratilishi uchun nusxa ko'chirishdi. Bu — Moskvich.

1960-yillarda BMW tarixi ajoyib ko'rinish va jozibali texnik xususiyatlarga ega sedanlar va kupelar yo'nalishini jadal rivojlantirdi. 1962-yil Bertone korpusli BMW 3200 CS chiqarilgan yil bo'ldi, 1965-yil birinchi avtomat uzatmali avtomobilning ishlab chiqarilishi bilan nishonlandi - bu BMW 2000 kupesi edi.

Avtomobilning kuchi har yili tez sur'atlar bilan o'sib bordi, 1968-yilda ushbu markadagi avtomobil soatiga 200 km tezlikni bosib o'tdi. Gap BMW 2800 CS haqida bormoqda.

Tezlikdagi rivojlanish

Bu davr o'tgan asrning 70-90-yillariga to'g'ri keldi. BMW 3.0 C SL afsonaviy poyga modeli bo'lib, 220 km/soat tezlikka erisha oladi, yaxshilangan dvigatel va o'sha davrning yangiligi - ABS tormozlari.

BMW 2000 Turbo turbo dvigatelli avtomobillarni seriyali ishlab chiqarishning kashshofi hisoblanadi.

BMW 3er - ushbu model bilan uchinchi seriyali kuzovlarni ishlab chiqarish boshlandi. Bu yerda sovutish foniyli yangi avlod dvigateli taqdim etildi va shassi yaxshilandi.

BMW 733і

BMW 6er - ajoyib ko'rinishga ega va ishonchli Big Six dvigateliga ega sport toifasidagi kupe. Ushbu seriyada modellar juda ko'p o'zgarishlarga duch keldi. 1989-yilga kelib ularda lyuk, korpus rangidagi charm interyer, kompyuter, disk tormozlari va konditsioner mavjud edi.

BMW 7er hashamatli sedan kuzovidir. Ushbu seriyada juda ko'p modellar chiqarildi. 728, 730 va 733i arsenalida birinchilardan bo'lib Chek-nazorat, oqim ko'rsatkichlari va ZF avtomatiga ega.

Keyingi modellar turbo zaryadlash, to'liq quvvatli aksessuarlar va charm interyerlarni o'z ichiga olgan yanada rivojlangan. 1986-yilda aynan BMW "yetti" birinchi bo'lib o'n ikki silindrli dvigatel bilan jihozlangan.

Hashamatli, ishonchli, qimmat

BMW timsoli tushirilgan avtomobillarning modifikatsiyalaridagi o‘zgarishlarni kuzatar ekanmiz, biz ishonch bilan aytishimiz mumkinki, avtomobillarning jihozlari yildan-yilga hashamatli bo‘lib, foydalanuvchilarning eng kichik ehtiyojlarini qondirishga qodir, har qanday vaziyatda to‘liq qulaylikni ta’minlaydi.

BMW avtomobillarini sedan va kupelarda ishlab chiqarish davom etdi va 1998-yilda uchinchi seriyali model chiqarildi, u ham sedanda, ham stansiya vagonida, ham xetchbekda taqdim etiladi. 1999-yil esa afsonaviy X5 krossoverining tug'ilgan yili bo'ldi.

BMW Х5

Ushbu modelning asosiy xususiyati yo'ldan tashqarida va avtobanda ham bir xil darajada yaxshi moslashuvchanlikdir - hozirgacha hech kim bu fazilatlarni o'z avlodlarida birlashtira olmadi. U avtoulovchilar orasida haqiqiy sensatsiyani yaratdi va ko'p yillar davomida bestsellerga aylandi.

2001-yilda BMW modellari tarixi yana bir keskin burilish yasadi, uning yaratilishini 7er liniyasi - E65 dan taqdim etdi, bu mexanizmni boshqarishning tubdan yangi yondashuvi bilan ilgari ishlab chiqarilganlardan farq qiladi. Uning uchun 700 tagacha parametrlarni muvofiqlashtirish imkonini beruvchi i-Drive tizimi ishlab chiqilgan, olti bosqichli avtomat uzatmalar qutisi va servo tormoz.

Butun BMW liniyasining tarixini tahlil qiladigan bo'lsak, ushbu kompaniyaning muvaffaqiyat prinsipi aniq bo'ladi. Bu yerda intellektual texnik ishlanmalar, eng dadil g'oyalarni amalga oshirish, mijozlarga batafsil e'tibor qaratish, shuningdek, aksiyadorlarning oldindan ko'ra bilishi va bozor talabini to'g'ri kuzatish ustuvor ahamiyatga ega.

Mototsikl yaratilish tarixi

Avtomobil sanoatida aniq ustuvorlikka qaramay, mototsikllarga talab katta bo'lgan va bo'ladi. Ushbu turdagi transportning o'ziga xos afzalliklari, o'z bozori va assortimenti mavjud.

Kompaniya tarixidagi birinchi mototsikl muhandis Maks Friz tomonidan yaratilgan bo'lib, ushbu transport vositasining tuzilishi uchun tubdan yangi g'oyani o'zida mujassam etgan. Uning g'oyasi 1922-yil uchun g'ayrioddiy edi va dvigatelni bo'ylab emas, balki mototsiklning bo'ylama o'qi bo'ylab o'rnatish imkoniyatidan iborat edi.

Rivojlanish innovatsion R32 ning chiqarilishiga olib keldi. U 1923-yilda mashhur avtosalonda taqdim etilgan va juda yuqori narxga qaramay, baland ovozda va tez o'sib borayotgan mashhurlikka erishgan.

O'zining yangi mahsulotini shahar transporti ko'rinishida ham, poyga ko'rinishida ham keng taqdim etgan kompaniya birinchi modelni takomillashtirishni boshladi. O'n yil ichida BMW emblemasi bo'lgan mototsikllar sezilarli o'zgarishlarga duch keldi. Quvurli ramkalar siqilgan metall tagliklar bilan almashtirildi, dvigatelning o'zgarishi 750 "kub" ga yetadi, old g'ildirak vilkalari zarba yutuvchi bilan jihozlangan. 1935-yilda ishlab chiqarilgan R12 va R17 modellari o'xshash edi.

BMW R17

BMW'ning mototsikl ishlab chiqaruvchisi sifatida jahon bo'ylab shon-shuhratini poyga olib keldi. Nemis brendining avtomashinalari doimiy ravishda yangi tezlik rekordlarini o'rnatish orqali nafaqat o'z mamlakatlarida, balki xorijda ham hayratlanarli darajada mashhur bo'ldi. BMW brendi uchun taniqli g'alabani 1939-yilda poygachi Jorj Mayer olib keldi, u avtomobilning yengilligi va yuqori tezlik chegarasini birlashtirgan noyob kompressorni yaratdi.

Ikkinchi Jahon urushi ham brend uchun ajoyib reklama bo'lib xizmat qildi. Qo'shinlarni jihozlar bilan ta'minlashdan xavotirda bo'lgan rasmiylar, tezkorlik va foydalanish va texnik xizmat ko'rsatish qulayligi bo'yicha oldingi afzalliklarini hisobga olgan holda BMW avtomobillariga ustunlik berdi. Ba'zi modellar to'g'ridan-to'g'ri harbiy maqsadlar uchun yaratilgan, masalan, R 75, ular turli mamlakatlardagi harbiy rahbarlardan ko'plab ijobiy fikrlar va mukofotlarni oldi.

Urushdan keyin kompaniya o'z oldiga tinchlik davri uchun yanada dolzarbroq maqsadni qo'ydi - mototsikl haydovchisi va yo'lovchilarining qulayligini ta'minlash. 1951-yilda R51/3 takomillashtirilgan Boxer dvigateli va silliq yurishi bilan chiqarildi.

Vaqt o'tishi bilan ishlab chiqaruvchi o'z mototsikllarining konfiguratsiyasi va xususiyatlarini keltirish ustida ishlashni davom ettiradi. 60-yillarda ushbu turdagi transportning harakatlanish va sport uchun modasi butun Yevropa va hatto Amerikada tarqaladi.

Mototsikllarni ketma-ket ishlab chiqarish foydali bo'lmoqda. Qulay va ishonchli BMW modellari keng qo'llaniladi va dunyoga mashhur. 750cc dvigatelli yangi R75/5 nafaqat tezlikda, balki boshqarish qulayligi, dizayn va sifatli komponentlar bilan ham ajralib turadi.

1973-yilda yubiley, 500 000 nusxali mototsikl R 90 S chiqarildi. Uning o'ziga xos xususiyatlari - soddalashtirilgan shakli va dvigatel hajmining ortishi. Tez orada u yanada yangilangan R 100 RS bilan to'ldirildi. Mototsikl ishlab chiqarish talabga aylandi (va hali ham shunday).

1980-yil BMW zavodlarida mototsikl ishlab chiqarish sohasida muhim yil bo'ldi. R 80 G/S uchun bitta orqa g'ildirak burilish tarmog'i ishlab chiqilgan bo'lib, bu dizayn avtomobilga tezlikni yo'qotmasdan yo'ldan tashqari sharoitlarni yengishga imkon berdi.

Keyingi ishlanmalar K100 ni 90 ot kuchi bilan ta'minlash imkonini berdi. Shuningdek, 1993-yilda yana bir yangilik ayollar qalbini zabt etdi - ko'k va oq brend nishonining bitta silindrli F650 tashuvchisi.

Avtotransport vositalarini ishlab chiqarishning gullab-yashnashi o'tgan asrning 90-yillariga to'g'ri keldi. 1996-yilda kompaniya uch silindrli modellarni (K75) ishlab chiqarishni to'xtatdi va dvigateli 1171 kub santimetr va 130 ot kuchiga ega to'rt silindrli - 1200 RS ga o'tadi. Ajoyib sozlangan suspenziya va haydovchi yangi mahsulotni savdo yulduziga aylantiradi, u turizm uchun ham, shaharlar va avtobanlar bo'ylab sayohat qilish uchun ham mashhur.

Hozirgi vaqtda mototsikllar juda katta assortimentda taqdim etilgan, shuningdek, har qanday yo'lda yoki hatto u yo'q bo'lganda ham o'tadigan sayohat modellari, eng murakkab haydovchilarni qondira oladigan yuqori tezlikdagi sport velosipedlari va, albatta, klassik shahar haydash variantlari - nafis yoki ekstravagant.

BMW mototsikllari doimiy ravishda takomillashtirilmoqda, ularning sifati uzoq yillar davomida muvaffaqiyatli ishlashi, ishonchli dizayni va ushbu brendning nufuzi bilan tasdiqlangan.

Dvigatellar tarixi

BMW dastlab dvigatel kompaniyasi sifatida tashkil etilgan va dvigatellar samolyot sanoati uchun ishlab chiqarilishi rejalashtirilganligi unchalik muhim emas! Qanday bo'lmasin, ishlab chiqarishni yo'lga qo'yishda ta'sischilar mashinalarning ushbu qismining sifatiga tayanishdi - kompaniya doimo o'z avtomobillari va mototsikllari uchun dvigatellarni ishlab chiqdi, yig'di va takomillashtiradi, barqaror ishlash va maksimal ishlashga erishadi.

Eng boshida ishlab chiqarilgan dvigatellar asosan harbiy maqsadlar uchun mo'ljallangan va Germaniya armiyasi uchun buyurtma qilingan. Ammo Ikkinchi Jahon urushi tugaganidan va harbiy texnika ishlab chiqarishni taqiqlovchi Versal shartnomasi tuzilgandan so'ng, zavod o'z faoliyatini biroz boshqacha yo'nalishga yo'naltirishi kerak edi.

Kompaniya tomonidan ishlab chiqarilgan birinchi dvigatellar ibtidoiy M10-M50 edi, bu hali maxsus talablarga ega bo'lmagan dvigatellarning birinchi avlodi edi, ularni ta'mirlash tez-tez amalga oshgan hamda ularni ta'mirlash juda oddiy edi, bu esa ba'zida avtomobil egalari tomonidan mustaqil ravishda amalga oshirildi.

Vaqt o'tishi bilan takomillashtirilgan dvigatellarda qabul qilish klapanining vaqtini boshqarish mexanizmi - VANOS mavjud edi. Ular allaqachon yangi avlod motorlariga tegishli bo'lishi mumkin. Bu yerda dvigatelning qarshiligi sezilarli darajada oshadi va ishning ekologik parametrlari hisobga olinadi.

Keyingi qadam 97 gradusda ochiladigan termostat bo'lib, bu motorni shahar sharoitida haydash uchun mukammal moslashtirishga imkon berdi. Bunday dvigatellarda yoqilg'ining to'liq yonishi funksiyasi mavjud. Bunday dvigatellar (va bular M54, M52TU) elektron gaz pedali bilan ishlaydi, ularning sezgirligi o'n barobar oshiriladi. Ushbu qurilma yoqilg'i markasini tanlashda juda g'alati. Mahsulotning sifati uning to'g'ri ishlashi va xizmat qilish muddatiga bevosita ta'sir qiladi.

BMW tarixida sport

Avtomobillar va mototsikllarning juda xilma-xil modellarini chiqaradigan BMW tarixi sport kabi texnologiyani qo'llashning mashhur sohasini e'tiborsiz qoldirolmaydi. Ko'pincha brendga mashhurlik keltirgan va savdo o'sishini ta'minlagan sport modellari edi!

Birinchi BMW sport avtomobili 1936-yilda ishlab chiqarilgan va bir zumda avtosport olamida shov-shuvga sabab bo'lgan. Bu BMW 328 edi, uning dizayni avtomobilning yengilligi va atigi ikki litrli dvigatel hajmi bilan yaxshi quvvatni birlashtirgan. Keyingi yillarda ushbu model asosida boshqa, tezroq bo'lganlar ham chiqarildi.

Первый спорткар BMW 328

Kompaniya aksiyadorlari sport yo'nalishidagi ishlab chiqarishning muvaffaqiyatli rivojlanishi tendentsiyasini ko'rib, 1972-yilda BMW Motorsport GmbH sho'ba korxonasini yaratdilar. U poyga modellarini ishlab chiqish, ishlab chiqarish va takomillashtirish uchun maxsus ishlab chiqilgan.

1973-yilda BMW 3.0 CSL aylanma poygalarda qatnashganidan so'ng shuhrat qozondi. Ushbu model, shuningdek, mos keladigan poyga ko'rinishiga ega edi - magistral spoylerlar, kattalashtirilgan qanotlar va bundan tashqari - texnik jihozlarda juda ko'p afzalliklarga ega. Birinchi turbomotorli variant, BMW 2002 turbo ham xuddi shunday martabaga ega edi va uning uchun poyga treki uchun maxsus moslashtirilgan noyob dvigatel ishlab chiqilgan.

Aynan o'sha paytda BMW yengil vazn va yuqori quvvatga ega poyga yangiliklarini e'lon qilib, ishonchli tarzda sport seriyasida yetakchiga aylandi. Bu hududda avtomobillar ham, mototsikllar ham ishlab chiqariladi. Avtomobil sanoatida CSL seriyasi rivojlanishda davom etmoqda, olti silindrli dvigatel, ABS tormoz tizimi va maxsus yengil qotishmalardan tayyorlangan korpus paydo bo'ladi.

BMW mototsikllari poyga biznesida juda tez rivojlanmoqda - kompaniya dizaynerlarining asosiy e'tibori shu yo'nalishga qaratilgan. Poyga avtomobillari uchun dvigatellar ishlab chiqilmoqda. Taniqli Boxer mototsikllari ko'plab yaxshilanishlarga duch keldi, jumladan, maxsus poyga dvigatellari, g'ildirak amortizatorlari va yo'ldan tashqarida yurish qobiliyati. Xususan, 1976-yilda BMW mototsiklida (bu R 90 S edi) Amerikada Superbike chempionati bo'lib o'tdi.

Bu muvaffaqiyatlarning barchasi 1988-yilda Myunxenda BMW Motorsport GmbH maxsus ishlab chiqarish quvvatlarining ochilishiga olib keldi.

50 yildan ortiq vaqt davomida BMW Motorsport-dan poyga sporti uchun avtomobillar ishlab chiqarish va sotishni ko'zda tutuvchi alohida poyga dasturi mavjud.

BMW nomining kelib chiqishi

BMW nomi mantiqan kompaniyaning asl maqsadidan kelib chiqqan: Bayerische Motoren Werke, ya'ni "Bavariya motor zavodi". Brendning tarixi Birinchi jahon urushidan biroz oldin, samolyot dvigatellarini ishlab chiqarish bo'yicha ushbu korxona tashkil etilganda boshlangan.

Rasmiy ravishda, bu Myunxenda 1917-yil 20-iyulda sodir bo'ldi - shu kundan boshlab BMW tarixi boshlanadi. Bavariya motor zavodlarining asoschilari Karl Rapp va Gustav Otto edi - o'zlarining ikkita kichik kompaniyasini ochib, keyinchalik ularni bittaga birlashtirdilar va u hozirgina dunyoga mashhur BMWga aylandi.

Logotip yaratish

Brend logotipining tarixi ham qiziq emas. Har bir zamonaviy odamga ma'lum bo'lgan ko'k va oq BMW timsollari korxona tashkil etilishining boshida ishlab chiqilgan va ko'k osmon fonida samolyotning oq pervanini ramziy ma'nosi edi.

Logotipning yaratilishiga ushbu brendning yaratilish tarixi bevosita ta'sir ko'rsatdi. Kompaniya Bavariya motor zavodi sifatida tashkil etilgan va samolyot dvigatellari ishlab chiqarilgandan beri. Logotip tarixi osmon uslubidagi dizayndan boshlangani tabiiy.

Эволюция логотипа BMW

1917-yilda tasdiqlangan timsol tarixidagi birinchi versiyada uchuvchi samolyotning pervanesi tasvirlangan. G'oya ajoyib edi, lekin bunday logotipning bajarilishi murakkab bo'lib chiqdi va vizual ravishda tafsilotlar kichik edi. Kichkina nishonda unda aniq nima tasvirlangani umuman aniq emas edi. Shuning uchun 1920-yilda kompaniya aksiyadorlari uni yaxshilashga qaror qilishdi.

Pervanelning tasviri bizning davrimizda ma'lum bo'lgan shaklga soddalashtirilgan: ko'k va oq olmoslar. Doiraning oq choraklari dvigatelni, ko'klari esa osmon fonini anglatadi. Bunday tasvir ikki baravar dolzarbdir, chunki Bavariya bayrog'i va gerbi oq va ko'k ranglarda joylashgan.

BMW markasining tarixi oddiy va murakkab emas va bu brendning logotipi butun dunyoda tanilgan va birinchi qarashda tanib olinadi.

Kelajakka nazar

Bir nechta inqirozdan omon qolgan, ko'plab texnik kashfiyotlar va to'g'ri marketing harakatlarini amalga oshirgan va oyoqqa turib olgan kompaniya shunchaki muvaffaqiyatli martabaga mahkumdir. O'zining 100 yilligini nishonlayotgan BMW o'z oldiga "Keyingi 100 yil" maqsadini qo'ydi.

Hozirda bozor tadqiqotlari va mijozlarning ehtiyojlari o‘rganilmoqda. Ma'lumotlarni sinchkovlik bilan tahlil qilish zamonaviy raqamli texnologiyalarni hisobga olgan holda eng yangi turdagi mashinalarni ishlab chiqish va ishlab chiqarishga olib keladi. Faol rivojlanish qo'shimcha texnologiyalar va jarayonlarni jami avtomatlashtirish, raqamli intellekt, robotlashtirilgan transport vositalarini boshqarish imkoniyati va boshqa innovatsiyalarni o'z ichiga oladi.

BMW, shuningdek, atrof-muhitni muhofaza qilishga alohida e'tibor beradi, u dunyoda birinchi bo'lib o'z ishlab chiqarish obyektlari uchun ekologik standartlarga muvofiqlik talablarini joriy qildi. Kelgusida yangi turdagi yoqilg‘i, elektr transport vositalari va shunga o‘xshash chora-tadbirlarni hisobga olgan holda ushbu muammoga alohida e’tibor qaratish ko‘zda tutilgan.

BMW global avtomobil sanoatining yetakchilaridan biri bo‘lgan, shunday bo‘lib qoladi. Sifat, tashqi ko'rinish, texnik ma'lumotlar va foydalanish qulayligi, bu brendning barcha mahsulotlariga doimo hamroh bo'lib, yuz yildan ortiq vaqt davomida o'zlari uchun ximat qilib kelmoqda.

Сайтимизнинг энг чиройли расмларини Инстаграмдаги саҳифамизда томоша қилинг!

Мавзу:

#BMW