Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchilari eksportning o'sishi fonida o'zlariga kema sotib olishadi

Xitoy avtomobil ishlab chiqaruvchilari eksportning o'sishi fonida o'zlariga kema sotib olishadi

Xitoy Germaniyani ortda qoldirib, dunyodagi ikkinchi yirik avtomobil eksportchisiga aylandi. Shu bilan birga, Yevropa va boshqa uzoq bozorlarga transport vositalarini yetkazib berish uchun zarur bo'lgan charter uchun mavjud yuk kemalari soni deyarli oshmadi. Logistika bilan bog‘liq muammolarning oldini olish uchun yirik ishlab chiqaruvchilar o‘zlarining dengiz transportini sotib olishga qaror qilishdi, deb yozadi Automotive News Europe Bloomberg’ga tayanib.

Elektr transport vositalari va gibridlarga ixtisoslashgan BYD oktyabr oyida har biri 7700 ta mashinani sig'dira oladigan kamida oltita kema yasashga buyurtma bergani aytiladi. Bitim 5 milliard yuanga (715 million dollar) baholanadi.

SAIC Anji Logistics bo'limi orqali dunyodagi beshinchi yirik transport parkini boshqaradigan SAIC Motor State Corporation 8900 ta mashina sig'imiga ega yettita yangi kema uchun tender e'lon qildi.

Ikkala ishlab chiqaruvchi ham bu ma'lumotga izoh berishdan bosh tortdi. Agar bu tasdiqlansa, bu Xitoy avtosanoati o'z mahsulotlariga uzoq muddatli global talabga ishonch bildiradi, chunki yangi kemalar bir necha yil ichida tayyor bo'ladi.

2022-yilning birinchi 10 oyida Xitoy chet elga deyarli 2,6 million avtomobil jo‘natdi, bu 2021-yilning shu davriga nisbatan ko‘p. Oktyabr oyida Xitoy tovarlariga talabning biroz qisqarishi ham ijobiy dinamikani buzmadi: o‘tgan yilning shu oyiga nisbatan avtomobillar va shassilarni yetkazib berish hajmi 352 ming donaga (+60 foiz) o‘sdi va rekord darajadagi umumiy qiymati 7,1 milliard dollarni tashkil etdi.

Shanxaydagi kema brokerlari eksportning o'sishi fonida yuk tashish xarajatlari ham oshganini, chunki yuk tashuvchilar soni deyarli o'zgarmaganini ta'kidlashadi. Shu sababli, yangi kemalarning faol yasash boshlandi.

Dengiz transportining yetishmasligi Covid pandemiyasi va shu sababli joriy etilgan karantin bilan bog'liq ishchi kuchi tanqisligi va tiqilib qolgan portlardan aziyat chekkan Xitoydan yetkazib berish zanjirlariga ta'sir qilmoqda. Shu sababli, 6500 tagacha transport vositasini tashishga qodir bo'lgan "ro-ro" kemalarining kunlik stavkasi joriy yilning oktyabr oyida taxminan 100 000 dollarga ko'tarildi. Bu 2020-yildagi narxlardan 10 baravar yuqori va Clarksons Research Services ma'lumotlariga ko'ra, kamida 2000-yildan beri rekord darajadagi rekorddir.

Boshqa narsalar qatorida, yuzaga kelgan tanqislik juda eski kemalar xizmatda qolayotganini anglatadi, aks holda ular bekor qilinadi. Bu baxtsiz hodisalar va yong'inlar xavfini oshiradi - xuddi o'zi bilan 438 million dollarlik 4000 ta mashinani olib ketgan va Atlantika okeanida yonib ketgan va cho'kib ketgan Felisiti Acening shov-shuvli hikoyasi kabi.

Xitoydan G‘arbga nafaqat mahalliy kompaniyalarning avtomobillari, balki Yevropa va Amerika brendlari bilan hamkorlikda tashkil etilgan qo‘shma korxonalar mahsulotlari ham keltirilmoqda. Shunday qilib, joriy yilda 852 mingdan ortiq elektromobil eksport qilindi, ularning beshdan bir qismi Tesla kompaniyasiga to'g'ri keldi. BMW iX3, Dacia Spring ham u yerdan keltiriladi. Kecha Xitoyda ishlab chiqarilgan Cupra Tavascan Yevropada ham sotilishi malum bo'ldi.

Мавзу:

#Хитой